torsdag, januari 18

Knaster knaster...

... så låter det i hjärnkontoret... igen.


Så infernaliskt trött (sovit dåligt senaste nätterna, eller snarare, inte fått tag i sömnen!), å jobbet har inte gått som på strömsö idag kan man säga (allt som kan småjävlas har småjävlats... !), så nu e man sådär lagom apatisk.

Fick någorlunda klart ett kundjobb igårkväll/i morse, men vill inte visa resultatet sådär officiellt innan kunden gjort det. Men kan ju säga att photoshop har varit inblandat å jag blev rätt nöjd med resultatet.

Alltså sen högstadiet har jag försökt lära mig ps, gimp å diverse andra, men aldrig lixom förstått mig på dom. Men.. ja vet inte om de e för att jag jobbat så mkt med lightroom nu, som ps på nåt vis blev enklare å förstå sig på?

Jag börjar lixom fatta vad vissa saker gör, å vad man ska använda när. Amatörmässigt, definitivt, men nånstans måst man ju börja!

Borde svara på ett mail oxå, som på sitt sätt har med firman att göra, men ja e så trött, så ja får inte ens till nå vettiga ord ;D (men ja orkar skriva i bloggen?).

Extremecircus i Sjoki inkommande lördag, är fortfarande i valet å kvalet om ja ska fara eller nä. Missa ju de där me att ansöka om mediapass (sku ansökas om 7 dagar på förhand), å Blixten mår ju inte heller riktigt bra nu just å borde inte köras varm, så ... man borde hitta nån att åka med. Hade nog här i ett skede redan bestämt mig för att int åka då de blir så omständigt då ja int kan kör me blixten, men nu börja ja igen se på insta/fb å blev nog himla sugen. Ack dessa dilemman.

Vad jag oxå insåg häromdan, är att jag bloggat på samma adress nu i 5 (!!) år! Fem effing år! Januari 2014 börja ja på denhär adressen. Nåja, de e ju 4 år, inne på 5e året! Meeen... snart kommer det å bli en del ändringar på den fronten oxå. Ja, denhär kommer nog att finnas kvar, men det kommer att bli mindre firma, å mera privatliv (dvs typ ingenting då?) i denhär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar