lördag, december 16

Lång time, no skåda.

... eller va bruk dom säg?

Det har varit rätt mkt på gång, å jag har varit übertrött. Sover lugnt 10h per natt nu dom senaste veckorna.

Så att jo.

Första problemet är att jag borde boka tid till sjukan igen. Har en synlig lymfkörtel i armhålan, samma sida där jag blev op:ad sist, samt att det spänner lite jävligt från insidan under muskeln dom kapa. Så vet int om de e nån där igen som e svullen, eller om de e nå strul me själva muskeln (infektion?) som lett till att en annan lymfa e svullen. Hur som hafver, borde verkligen sparka mig i röva å boka tid, för är det nåt mer allvarligt så e de ju bättre de åtgärdas snarast möjligen. Å jag har väl nog haft de där ett halvår kanske?!

Nåja, enough om det.

Sen har jag/firman fått va typ testpilot för ett projekt, å de va ett riktigt kul projekt! Lärde mig en hel del, fick lite nya synvinklar på firman, men framförallt, det viktigaste, jag fick mer.. hur ska man säga...  Kanske mer konkret, sådär va de e jag gör, vad jag ska göra, å vart jag är på väg! Senaste delen har jag inte gjort ännu, ska se om jag sätter mig ner å gör den i mön. Det var kanske den viktigaste biten, så får nog skriva ett par kluddar först innan jag renskriver.

Men hur som helst, SÅ skoj! Så peppad blev jag! Ja, å jag kanske fick lite mer en .. öh, nu tappa ja orden igen. Men jag typ insåg att det här är på riktigt! Hittills har jag ju i princip bara kört på med firman, lite sådär.. ditåt.. ish.. ungefär.. nånting..

Sen en rolig grej.

För det första har min hjärna gått lite i baklås när det gäller fotase, så ja sku måst koll upp med guruna på moderskeppet, men min fotografering har ändrat. Det har lite med baklåsningen å göra, men inte nödvändigtvis så negativt.

Redigeringen har jag lite justerat oxå, hittat lite nya stuff (eller har nog alltid sett dom, men inte riktigt fattat va dom e bra för, men iom att man börja printa ut, så insåg ja att de där va en grej ja gillar), så de e lite kul. Har en grej till att kika på i lightroom va de gör för skillnad, men tror ja får kolla upp nån kurs på moderskeppet angående det.

Kan inte heller riktigt lägga fingret på va de e som gjort att mina foton ändrat, men dom har gjort det på nåt vis. Ska bli intressant på motocrossen i sommar å se om jag får samma där.

Här är ett exempel. Tror tammetusan det här kan bli ett av mina utprintas-foton!

Image may contain: horse, sky and outdoor


Var ut å körde me mitt svåraste objektiv, mitt 24-70 sigma. Det är tammetusan lite knepigt objektiv. Svårt att få skarpt me de, men sen då man råkar exakt få rätt inställningar å rätt fokus, så blir de riktigt bra! Men gränserna e hårfina! Det är känt för att vara ett extremt snabbt objektiv, e väl kanske där jag failar då?! Att jag är för okänslig i fingrarna då jag e van me långsammare?! Va vet jag, men som sagt, övning ger färdighet!

Nåjo, börjar bli ganska taggad med fotograferingen, väntar som fasen på mera snö å solsken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar