tisdag, september 26

Ojojojoj....

... Nu har det hänt då. Det som inte sku hända.

Jag har testat på motocross! :D Jag visste nog redan, att den sekund ja sätter mig på en hoj, så kommer jag att vara fast. Och mkt riktigt.

Marika fråga igår om ja int e intressera ti prov nå då? Så, efter ungefär 30 ciggar å en massa nervöst vankande av å an, så var det dags för mig att prova då.

Första omgången va de så spännande, så efter 2 varv skaka ja i benen så ja knappt hölls å stå, å fick ta en liten varva-ner-paus ;D Andra gången ja for, så var ja lite mer avslappnad å faktiskt kunde tänka lite oxå hahaha ;D Å våga växla ;D

I 3 säsonger har ja ju varit med på cross-skola, så lite har ju fastnat i minnet å man försökte tänka på det. Som att stå t.ex. Grym träning för benen iaf.

Jag har ju lixom inte ens kört mopo, hade en vespa, men den var automatväxlad, så körde ja nelas mopo nångång vid lantis, alltså från internatet ner ti lagårn. Så inte mkt mer än så. Å inte har man ju ens cyklat på många herrans år, så balansen var ju lite si å så ;D

Men att jo, det gick bra, körde inte omkull iallafall å fick prova på å det var otroligt kul! Man kan ju säga att jag har nåt å fundera på nu ;)

Eftersom jag inte egentligen rider mera, speciellt inte efter att fanttis blev såld, så (å egen häst kommer jag nog inte att köpa) sku ja ju vila ha nån sport som e fysiskt krävande. Trots min fysik, så hör det lite till vädurens mentalitet att ha nåt fysiskt som man får utlopp för, alltså riktigt fysiskt, å avbytase och ridningen var ju ypperliga exempel på det.

Här sku ja ju ha en perfekt hobby iallafall! Berätta åt morsan när hon kom hem från sin arbiskurs, å hon blev ju glad, då hon såg hur glad jag var. Å inte de minsta förvånad heller. Farsan däremot kommer väl att vrida nacken av mig, men de e sånt problem man får ta i det skedet ;) De e ju int direkt så att jag gasar på som en idiot heller. Vilket han förmodligen är orolig över, att ja ska köra ihjäl mig. Men men...

Det roliga är, som jag nog konstaterat förr, att mkt kan man relatera till ridningen i denhär sporten. Och jag märkte även av min snedhet här!

När jag ännu hade elmo så hade ja grymt svårt med höger varv att få det att toima, eller egentligen haft med alla hästar, för att jag helt enkelt rider till vänster i höger varv. Ooch, guess what, högersvängar var riktigt knepiga för mig nu oxå.

För att vara första gången på en cross, så gick vänstersvängar riktigt bra andra gången ja körde, men, till höger, då ville jag int riktigt få svängt utan ti nästan hamna utanför banan. Okej, lite styrfart krävs ju oxå men..

Nåjo, kunde lätt pladdra på om dehär hur länge som helst, helt stoked ännu, men.... ska försöka landa på jorden så småningom ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar