måndag, juli 24

Semester va de?

Jeps, första officiella dan av semestern!

Tänkte mig sovmoron, men tji fick jag, när byggnadskararna börja köra rally runt husknuten. Bokstavligen då, då dom kör me en såndär .. lyft 😂

Förra veckan var något stressig på jobbet, jakobsdagar, alltid horror på alla sätt å vis, men jag överlevde i år igen! Efter jobbet på fredan for jag direkt till Ma&Pa då en liten fågel hade viskat i örat att dom hade en liten leksak ståendes på gården 😇 Så direkt jag steg innaför porten gick jag raka vägen ti leksaken, fällde ner armstöden å fråga farsan lite grundläggande stuff å sen fråga morsan "-Vann ska ja gräva?" 😁

Så att jo, dom hade lånat en liten bobcat grävis. Det sku nog mest skalas lite här å där, tanken var att få jämnat gården så att de rinner utåt, å inte lämnar en massa sjöar på gården.

Sen följande projekt var att få upp garageporten. Alltså.. högre upp. Det blev ett lite längre projekt än räknat, då vi hade trubbel å få igång nån motorsåg. Så det lär vi få fortsätta med idag.

Farsan sku va på jobb ca halva dan, så bara jag orkar å vaknar tillräckligt så beger jag mig dit, å börjar riva sönder halva Blixten. Mattan ska bort å tvättas å torkas i år igen, bilen ska oljas undertill å så va de nå annat småfix på den. För att ja int ska bli helt utan bil, så skruvar vi tibax chaffisstolen, men resten får lämna bort. Ska se om ja sku ork tvätt bilen tillika, visserligen sku de nog va bra om den ska oljas undertill, ti få bort gammal skit först. Men tiden får utvisa vad ja hinner med. Kanske ja tar oljandet å tvättandet senare i veckan. Mattan måst bort först iaf, så den hinner torka innan semestern e slut.

Ögondroppar blev de för mig igår å, då ja tröttna på att ha sjukt i ögat. 3 vageln på 1 månad, så de fick lixom räcka nu. Bakteriebaserat då de inte ger med sig, så... jaja, man kan ju räkna ut själv då. 1 dropp 8 ggr om dan, i 10 dagar, så de va ju lixom inte nådigt. Det finns ju en viss risk att de den bakomliggande orsaken kan va den lilla rostbiten (eller va fan de nu va) som flög rakt i ögat här för lite längre än en månad sen vi ekorosk. Kanske inte de bästa stället ti få nå skit i ögat, finns ju kaaanske en del bakterier å skit där? Nåja, de e sånt man aldrig lär få veta, men de känns ganska sannolikt.

Hur som helst, så hoppas ja på att de här ger med sig, dom har lixom varit i princip direkt efter varann, utan nå destostörre paus emellan, så ögat har varit sådär lagom irriterat.

Så sådant är läget nu! Nu ska ja fortsätta me moriskaffe, ha de gött alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar