tisdag, juli 4

Chocken som uppstod...

...... Det kan man säga.



Jag var igår å kolla på en grej, som e lite praktiskt och ekonomisk omöjligt för mig. Blev väldigt frustrerad och logga in på veikkaus sida när jag kom hem. La in 25 euro å spela en lottorad å en eurojackpotrad.

Sen spela jag eBingo (alltså bingolotto) för resten av pengarna. Väldigt sällan ja e in på sidan, spelar lixom int ens på lotto, så ibland kan de bli lite för att fördriva tiden som ja loggar in, men vi kan säga att inloggningsfrekvensen e sådär ungefär 1 gång per år.

Nå, spela som sagt lite bingolotto igår då, å vinstsystemet är som så att man kan vinna 1 lodrät rad, 2 lodräta rader, 3 lodräta rader och 4 lodräta rader. 1-4 ger en vinst på ca 10-30 euro beroende på vilken sorts bingo man spelar. I mitt fall va de en som gav 10 euro. Sen kommer den s.k "storvinsten" om man lyckas fylla ett rutnät på mindre än 54 bollar, å sen sista vinstalternativet är hela rutnätet på fler än 54 bollar. Den sista ger ca 45 euro eller så.

Nå, det bruk häng lite ihop att den som får första vinsten, vinner flera gånger (för man har ju oftast mest bollar ifyllda då, så de e ju rätt logiskt). Nå spelet satt igång (man behöver lixom int göra nånting själv, man bara hör/ser på), man ser första som vinner 1 lodrät rad, tänkt redan att jaha dit for de då. Innan jag ens egentligen hinner reagera så ser jag att jag vinner 2 lodräta rader! Jahapp, tack tack, 10 euro. Sen vinner jag 3 lodräta rader, nämen oj, 10 euro till... 4 lodräta rader, wtf?! 10 euro till! Najs! Nu e jag på plus!

Å så dags för storvinsten. Ser att jag e den enda som behöver en boll till, dom andra i listan behöver 2 och 3 bollar till, men man ska hinna få den där sista bollen innan de har gått åt 54 bollar totalt. Det händer sig att ingen får den vinsten. Sen är dom så dramatiska så dom har ett såntdär hjärtdunks-ljud när man bara har 1 boll kvar, man blir ju int alls pirrig av det heller. Jag behöver Olof 74. Damen säger "Olof 69"... "Olof 75" VOI PERKELE, 2 bollar kvar innan de far över 54 bollar... "Olof 74".... Sen trilla jag av stolen med hjärtinfarkt.

Jag hade 2,50 kvar på spelkontot innan denhär vinsten. Flytta över 655,90 till mitt bankkonto, å spara 13 euro för att fortsätta spela. Kändes nog rätt fint med den lilla extra summan, men jäkligt ofattbart. Det sägs ju att man endera har tur i kärlek eller spel, ja har int tur i nå, så .. ja. Jag tror inte jag riktigt förstått det ännu, innan jag ser pengarna på kontot.

Sannolikheten för att vinna nå på lotto/eurojackpot är väl ännu mindre nu, men... jag vann ju nåt iaf! :D Det var minst sagt lite svårt att landa på jorden, mittiallt drömde man om en storvinst på eurojackpot. Det kanske var det värsta med allt :D Nåja, det är bara att uthärda väntan på lotto å jackpot, kanske ja landar på jorden så småningom :D

Iom den här lilla extra vinsten nu, så blev det att fundera lite om på eventuellt kameraköp. Håhå :D

1 kommentar:

  1. Anonym07:46

    Grattis Vännen!
    Och förresten så e jag jämt kär i dig

    Beo

    SvaraRadera