måndag, maj 1

Säsongen inleds!

.. officiellt!


Med att vakna 04.30 och nysningar de luxe!

Heh. Jo, alltså tog en Duact igårkväll, å tydligen blev de snörvel-kalas idag. Tror int ja håller på bli sjuk, utan misstänker att ja kanske blir sådär efter duact. Vet inte, men tanken bara slog mig. Blir nog bättre då ja får dra in lite kall luft genom snoken ;)

Kameraväskan är färdigställd och packad (så gott som), akkuna på laddning, handsfreen på laddning, å ställt mig själv så långt så att jag ungefär vet vilka kläder jag ska ha på mig. Har ju utlovats varmt å soligt väder idag, så få se då. Alltid samma dilemma va man ska lägg på sig. Sen bruk ju ridhuset va lite svalt sådär, å när man står stilla, så de gäller att ha tillräckligt med kläder på sig ändå.

Plantorna får flytta ut idag, skedde nån radikal förändring på dom här när jag har haft ut dom, men tyvärr e de lite för kallt på nätterna ännu att ha ut dom helt å hållet :/ Arma sentända värme! T.o.m gurkorna å tomaten trivdes ute, trots att dom e mer växthusväxter.

Var nog lite onödigt å vakna sådär tidigt, vet att ja hinner bli trött innan tävlingarna börjar. Men va, e man får ivrig å taggad, så de e svårt ti sova då :( Å så har jag liiite för höga förväntningar på fotona, tävlingarna är ändå inomhus, så vet att jag inte borde ha så höga förväntningar :/ De går bra sålänge man fotar nånting som står still, men när de börjar röra på sig så... Nå, vi ska hoppas de kommer mkt ljus in i ridhuset idag... ! (Marie moitta ja låter så svensk när ja talar om ridhus, men ibland sitter det lixom i sen ja bodde på åland, där tala man om ridhus å inte manege :D ..)

De e såndär dag oxå, då ja sku vila ha 2 kameror. En som 70-300mm ligger på å en som 50mm ligger på, så man int sku behöv kasta om hela tiden. Men va, när man int e gjord av pengar så ;D Nåja, idag kan jag bara gilla läget! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar