tisdag, februari 14

Tveksam..

... Känner mig nog lite tveksam till att denhär odlingen ska lyckas 😂😂

Går ungefär var 10e minut å kollar ifall nåt börjar synas, lär ju kanske inte riktigt gå sååå fort ändå 😉 Sådde alltså jordgubb, gräslök, purjo, smörgåskrasse, chili å paprika igår. Nästa gäng ska sås i mars. Det är ju iallafall tur att de finns flera frön i en påse :D


Ja, basilikan å oreganon va ju såndär färdigsådd, bara att blötlägga en stund, sen häll bort överflödigt vatten å så locket på å vänta.

Vet inte riktigt heller varken hur stor åtgång de blir på allt, och hur mkt som kommer. Gräslöken t.ex misstänker jag nog att jag får kasta nån planta, även om de e nå jag använder mkt av, så lär de väl komma en hel del per planta. Tror jag? Ja de lär ju visa sig.

Och ifall jag inte lyckas med åtminstone gräslöken, så lär jag nog ge upp, de e ju en sak som e säkert. Förr vid villan, när jag var liten, så hade vi vilt växande gräslök vid ett träd.. sandig jord! Där frodades den som tusan...!

Jaja, det lär visa sig. Jag kommer definitivt att få utrymmesbrist här, å de e lite harmligt. Hade ju nog fantiserat att kunna lägga ett litet bord å 2 stolar på balkongen.. Men jag får väl va glad om jag ryms dit själv, innan denhär sommarn e slut ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar