söndag, februari 12

"Börja enkelt med gräslök..."....

.... eller hu blev de nu riktigt?

Jag vet inte riktigt vad som hände, men plötsligt hade jag 2 minidrivväxthus, en massa jord, en massa fröpåsar å en massa allt.. !

Nu ska ni veta, att.. dehär e int nånting jag har gjort förr! Å att få blommor å hållas i liv, det lyckas jag inte med, jag har t.o.m fått livet av bambuskott.. ! Så det kan bli relativt intressant dehär ;D

Men otroligt roligt om jag sku lyckas! Köpte nå grönsaksodling för nybörjare, å så får man ju leta på nätet då hur man ska göra.. De va nån typ som sa (Typ anders stålhand då), "Allt som går att odla i friland, går att odla på balkong"... Så jag räknar med det :D

Det jag har köpt nudå, e smörgåskrasse, sommarmorot (småa runda!), slätbladig persilja, citronmeliss, ruccola, gräslök, broccoli, chilipeppar, paprika, purjolök, isbergssallat och jordgubbe.. ! Så, jo, minst sagt spännande!

Alltså... Egentligen när man riktigt tänker efter.. När hade jag tänkt jag sku ha tid med det här? Inte nog med det här, jag hade tänkt börja laga eget bröd oxå... ? Det känns egentligen som jag har relativt lugnt nu, men jag vet att all "överloppstid" borde läggas ner på firman och sånt. Så jag vet int egentligen vaför ja skaffar mig ännumer att göra, då int dygnena vill räck till ändå!

Jaja, de e som de e! :D Int ska vi ta de så hårt inte.. !





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar