lördag, januari 14

To-Do...

... todotodotodo... tootttodooo..


Jo, de slirar lite sådär direkt från moronen, men va gör nu he ;)

Har börjat smaka på BuJo:ing lite lätt sådär å gör en massa listor. Min värsta/längsta lista e ju min To-Do lista, som konstigt nog blir bara längre å längre, å inte alls kortare som tanken var ;)

Nåja, vissa saker på listan är ju såntdär evigt återkommande som att städa å diska, men man kunde ju åtminstone få bort såntdär en-gångs-göra. Som att sortera pappren i mappen jag har på golvet framför tvn, kolla vilka papper jag ska ha kvar, å vilka som int ska va kvar! Så jag kan nyttja mappen till annat!

Satt igår å fundera om ja sku visp ihop en smörgåstårta, men kom fram till att jag har för mkt mat som borde ätas upp först, innan datumet går ut, så får väl se till nästa helg om det sku lyckas bättre då! Bara för att jag kan lixom. Min käre mor har nån fix idé att vissa saker går bara ti laga vissa tidpunkter på året. Tex äppelpaj går bara att laga till halloween. Så man kan väl säga att jag sådär vid 34-års ålder blir lite barnsligt rebellisk av mig, å vill laga dittan å dattan, för att jag kan... 

Nåt jag borde få gjort, men inte riktigt vet hur, e större "kontorsutrymme". Det börjar bli en aningens fullt på mitt enorma skrivbord nu när printern kom hit oxå. Sen att man har 2 högtalaren å en baslåda, samt en 22,3" skärm, gör ju inte saken desto bättre. I praktiken innebär det här lite kaos på skrivbordet, min kalender å mitt anteckningsblock ligger bägge på printern, mina normalstora fotopapper ligger oxå på printern, å mina A4 fotopapper ligger på baslådan. Vanliga utskriftspappren ligger på en golvhögtalare.

För att inte tala om mapparna jag har, vart tusan ska ja lägga dom? Jag sku behöva få in en liten smidig bokhylla av nåt slag mellan skrivbordet å väggen.. Höh. Fastna förstås på ikea-loppiset nu.. Men nåjo, det får vänta. Eller nån annan som har nåt bra knep?

Nåja, de börjar väl så småningom bli dags å ta itu me dagens To-Dos nudå :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar