fredag, december 30

Nåja....

... Nu var det totalkaos här igen då! Inte för att jag direkt klagar ;)

Mitt lass från ikea kom igårkväll å levererades direkt hem, vilket var skönt, så behöver man int lasta om de från bil till bil heller. Så i helgen, om man nu hålls på benen åtminstone*, så blir det att försöka få nån ordning här.

Packade ner lite garn i plastlådorna igår, å det blir helt jäkla perfekt! Så nöjd med mitt val. Enda felet är att jag sku behöva ungefär 30 lådor till! Samt i olika storlekar. Nu tog jag bara 4 småa lådor till produktionsgarnet (som ska vara under soffbordet), å 2 lite större till annat garn, men sku t.o.m ha kuna ta nån storlek större ännu på ett par lådor! Nåja, jag vet ju vad jag behöver tills nästa ikea-resa ;) Inte för att plastlådor e så snygga, men betydligt snyggare än ikeapåsar! :D

Tog även 6 st skubb-lådor, 3 vita å 3 svarta (varför just 3 i varje förpackning? varför int 2 eller 4?), snygga lådor, men... jag e inte helt säker på var ja ska ha dom ens :D En vit vet jag att jag ska ha ti fotograferingen, mer om det senare, men resterande 5 lådor?

Nåja, nog hittar man alltid nån användning för dom nog ;)


Lite halft led e ja att allt ikea ska skruvas ihop, jamenar t.o.m kökspallen ska skruvas ihop. Hade dom inte bara kunnat göra en modell som går att vika ihop? Å min lampa? Hur tusan ska jag få ihop den?



Mycke fina grejjer hade jag fått, så hade nog gjort ett bra val! Men det blir en hel del omrumstering här nu. Jättesnygga vitvinsglas hade vi hittat (dvs morsan surfa på ikea å jag låg på soffan å kolla), däremot hittade vi inte snygga rödvinsglas eller champagneglas så de va lite slött.




Soooom sagt, mkt kaos nu just! Hållit på sortera garn dessutom! Hittills e de 5 olika högar med garn, så åtminstone 5 lådor till sku sitta fint! Jag har faktiskt 2 st hemhemma, ganska stora lådor, så jag funderar nog lite på om dom ska få byta jobb.

Nåja, överleva en jobbdag nu, sen får man börja på här hemma! Får ladda upp me stor panna kaffe bara, så blir de no finnemang dehär! :D


*Flunssa 2.0 håller på övertar min kropp, pigg å kry, bortsett från att jag kan inte andas utan att de rosslar å svider långt ner i luftrören, såpass långt ner att de hjälper verkligen inte att försöka hosta bort slemmet. Ena bihålan värker lite oxå titt som tätt. Så är lite rädd, att bara de blir eftermiddag idag, å man slappnar av jobbmässigt, så bryter de ut helt å hållet! :(


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar