fredag, november 4

Int e de lätt...

.. när de e svårt.

De här ti vänd kroppen till vintertid verkar nog bara bli svårare å svårare för varje år! Å int blir de nå bättre av att marie, som snart fyller 30 (!!) börj tala om ålderkrämppor... Ja får lixom int nå mindre ålderskris av de ;D

Nåt annat som tydligen blev svårt var att börja packa, samma fenomen som när jag ska städa. Jag flyttar runt grejjer, för jag har ingenstans å lägg det. I vanliga fall sku ja ju bära ner allt ti "saln", men saln e överfull redan me mina gamla prylar. Alltså dom nerpackade prylarna, soffan, min tv-taso, alla köksgrejs å sånt.

Nåja, fick åtminstone packat en hel del garn i 2 påsar igår (å insåg att jag behöver ungefär 300 påsar till), å sorterat lite jackor, 3 st la ja upp på sidor ti försäljning, en haglöfsjacka som jag insåg att va rätt värdefull, å 2 ridvästar. Resten blev sorterade i en Ekoroskhög, en jag-vet-inte-hög å en sparahög. Har nå arbetskläder, eller snarare, en hel jävla del, som jag funderar på att skänka bort till nån bättre behövande, åtminstone en blå snickersjacka me teddyfoder å så hade jag nåt okänt märke som e blå som ja hade fått från kommunen när ja jobba som avbytare. Helt ok jackor båda två, men använder inte nån av di nåmer.

Chefen bjöd ut sin paketbil oxå ifall jag behövde, så de e ju bra, soffan lär som sagt bli ett problem (men den rymdes i snöbloms paketbil så), å en annan kaveri bjöd ut en täckt slääpo, så nog ska man väl få en hel del å rymmas nog. Vi har en slääpo, stor sådan, men int täckt, så man sku måst dra nå pressu på då isåfall. Å soffan vet ja int ens om ja vill lägg på vår slääpo. När man lixom har pröjsat 1200 euro för en soffa, så e man lite rädd om den oxå. Plus att den e fortfarande som ny fast den e välanvänd. Läder säger jag bara!

2 högtalare fick ja kopplat loss oxå å torkat av dom lite damm, men insåg att jag hade ingenstans å lägg dom, så dom fick åka tibax i hyllan. Hela ljudsystems-sidan å tvn e sånt som ja kan koppla ur, det lär jag inte använda förrns ja flyttar, å e de nu så att ja prompt ska se på nåt, så får ja klara mig med datorn.

Har såndära bordshögtalare + baslåda oxå som jag e lite i valet å kvalet å sälja. De e alltså inget fel på de, de va bara inte tillräckligt dunka-dunka för min smak.

Alltså dom som har sett mig live, vet ju hur kort jag är. Jag når nästan å byta lampa i taket i mitt vardagsrum, nästan. Det finns folk som sku måst böj på huvu fö ti kom in genom dörren. Lika mkt sitter jag å skrattar då jag ser att min billy the bokhylla e ca 30 cm från taket, å inte ryms ståendes ut genom dörren. Så inte fan e de många kvm man har bott på inte. Sovrummet e visserligen lite större, men där har man ju en 160 säng oxå + 2 klädskåp, å så va de fullt ungefär! ;D

Så därför blir det lite dehär flytta-runt på sakerna istället för att riktigt få dom.. ordnade på nåt vis. Det hjälper lixom inte mig att jag har tömt en hemlagad klähängare där jag har haft alla mina jackor som jag inte använder så ofta, för jag får lixom inte mera spejs för det, när den hänger från taket, ovanför trappräcket..
Tv-tason e såndär som ja förmodligen kommer att perkla över. Minns inte hur lång den var, men minns att den vägde helvetiskt mkt mer än man sku ha trott iaf!

Har lite foton från gamla kämppän, tyvärr e alla från ungefär samma håll... heh.





När jag ser dom här bilderna, så e de nog tacksamma färger i kämppän jag flyttar till nu. Gula väggar här, inte speciellt snyggt. Hanna hade iaf bra smak när hon tapetserade om! Å ja, ni ser ju taklampan, snygg e den, men ger inte speciellt mkt ljus. 

Insåg just att blivande vardagsrummet är lika vänt som dehär, så jag tror faktiskt jag kommer att placera soffan mot fondväggen. En soffa fanns kvar ännu där, å den var placerad mot den vägg där jag har tvn på denhär bilden...

Nåja, verkar tydligen bli marathon-inlägg om flyttandet nu, så... jaja ;) Nyhetens behag! ;) 

1 kommentar: