söndag, november 27

Ikea...

... Jeps.


Mor å moster åker ti ikea den 5e, men jag har sån grym beslutsångest angående ett hyllsystem.

Såg att man kan köpa extra hyllplan till Billy The Bokhylla, men int får jag ju mera garn å rymmas i den ändå int. Som planerna ser ut nu, så är det en såndär klädställningsram å sen hängade eeh.. såndär förvaringar ni vet?

Dock har jag ett litet bekymmer, eller ett rätt stort bekymmer. Nu e de jäkligt svårt att uppskatta hur stort vardagsrummet var, dels minns jag inte, men dels e de svårt att uppskatta när det inte finns möbler i det.

Alltså min 3pers lädersoffa är ENORM. Eller nåja, jag antar att den är normal storlek 3pers, men den e maffig. Har i mitt stilla sinne lite planerat hur jag ska få allt å rymmas, å förstås har ja ju glömt bort min läderfåtölj. Visst kanske ja sku klara mig utan den, men jag har inte betalat 500 spänn för en fåtölj å ha den å damma här hemma! Så he så. Fåtöljen i sig behöver rätt mkt utrymme, då de e en lazyboy, såndär som du drar en spak å så vips, har du en säng i princip. Jo, jag har sovit i den, å jag har sovit gott, så jag vet att det går ;)

Nåja, sen har jag ju ett skrivbord oxå. Det kanske man i princip sku klara sig utan om man sku ha en laptop, men nu va de ju så då att jag har en stationär dator. Så där sket ju sig de då rätt brutalt...

Fick börja bildgoogla lite så man får inspiration, funderar helt kallt på att inte ställa soffan mot väggen, utan att eventuellt köra garnhyllan bakom soffan, å sen kanske mina rislampor på varsin sida av den hyllan.


Man får lixom börja tänka lite outside the box. Eller vet ni, kanske jag gör nåt helt radikalt? Som sagt, outside the box.

I mitt rum på åland, som var vänt samma väg som detta, så hade jag skrivbordet direkt till vänster upp efter "kortväggen", å sen ett litet bord i hörnet som jag hade .. nåt på.  Soffan längs den vägg man såg när man kom rakt in, fåtöljen i hörnet mot fönstret, sen hade jag faktiskt tomrum längs resten av "fönsterväggen" sen väggen till höger när man kom in, där stod tv-tason å baslådan. Bredden på rummena kan jag tänka mig att e ungefär lika, men längden e kortare på det rum jag har nu. Samt att "kortväggen" där finns en skrubb eller vad man riktigt ska kalla det. Tv-tason så e rätt lång den oxå, min 32" tv e väl ungefär 1/3 av bredden så ja... Jej för stora möbler *mumla*

Så det var lite placeringen av skrivbordet som ställer till det oxå. Nåja, miljoner olika idéer å funderingar, ska dit å skriva kontrakt ikväll, så då får ja ta koll nr 2, då kanske man får ett lite bättre hum om hur man ska fixa det. Samt att morsan kommer med oxå så får hon se hur det ser ut.

Nåja, nog blir de säkert bra nog, så förbannat ivrig att kom igång bara :D Sku ju va fint me ett fisheye objektiv alt. pancake, så man sku få rummet å rymmas.. höhö.. på bild alltså ;) Nåja, nog ska ja uppdatera er med bilder nog :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar