lördag, oktober 1

Nåja...

.. hittills har jag lyckats rätt bra med att "int gå utanför dörrn"...

Har fått gjort en hel del idag, eller nåja, egentligen inte, men en hel del jämfört med vardagar! Så jag e rätt nöjd ändå! :) Sku ju få lite mer gjort om man int sku va hundvakt tillika, å hundarna behöver roas med jämna mellanrum ;)

Kanske mest nöjd e jag att jag fick taget lite nya foton ti mitt andra insta-konto, men dock borde jag variera mig lite. Men satte lite pricken på I:et idag, å lyckades såpass bra med ett foto att jag ansåg att jag inte behövde redigera några färger åtminstone!

Lekte med inställningar på kameran som jag vanligtvis inte rör så det var ju lärorikt. Av totalt 73 foton, var det 3 st som jag la upp på onedrive å laddade ner till telefonen för att sen kontrollera vilket av dom som såg bäst ut på insta.

Här e dom 3 favoriter, visst, dom kan vara bättre, men helt nöjd me dom!


Det blev denhär översta bilden som fick åka upp, även om den e lite oskarp fram i. Såg bäst ut på telefonen.




Fattar inte riktigt varför denhär bilden vänder sig ett kvarts varv fel, då den e en kvart åt höger å sparad så. Samma sak blev de när ja la upp den på onedrive?! Seriöst, försökte just vända den igen på datorn å spara, men nejgo! 

Nedersta bilden var kanske rent tekniskt bäst, men stör mig ofanligt på den ojämna kanten... Det som är imponerande bra med dom 2 första, är avsaknaden av skarpa skuggor! Å jag har inte använt nå reflektors och fotat inomhus! Och om jag ska va riktigt ärlig, så jag tror det mesta som syns som skuggor på dom 2 översta foton beror på att underlaget är högblankt, så de kan vara det som speglar oxå! 

Tror jag ska försöka mig på nå seriösa bilder av ponnisarna i moron, tror ja har 2 st helt klara, en stor å en liten... Eller så skojja jag bara, men vet att jag har 2 stora färdiga.. nåstans.. ! 

Bra sätt å lära sig niftyfifty dehär, även om de e en helt annar story att använda de utomhus sen..! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar