onsdag, augusti 31

Listor...!

Fick lust att fylla i lite listor som omväxling! :) 

Hur gammal är du?
-34, eehk! Herregud, e ja så gammal redan?! 

Hur gammal känner du dig?
-Beror lite på vad det gäller. Eller nä, är nog rätt ung i sinnet, men det hör till min mentalitet att alltid vara lite på gång, gilla äventyr, å vara lite halvt spontan. Om nu de räknas som att vara ung? Farsan sluta bralla me bilen när han var där 50-55 års ålder, så jag har ju några år på mig ännu att vara barnslig ;) 

Vart bor du?
-Jakobstad

Vad har du gjort idag?
-Jobbat! Började med att seglivat kravla mig ur sängen (att man aldrig kommer sig iväg i säng i tid), hinka i mig en halvliter kaffe (ungefär), åka iväg på jobbet, fixa lite med Lilla Röda, åka hem, käka, å nu sitter jag å "kontorsjobbar" ... Hehe.. dvs fyller i en lista på min blogg :D 

Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?
-Sommar, för det är varmt, man blir brun, de e skönt, alla e lättklädda. Hösten, för den har så otroligt vackra färger, man blir lite vemodig dom få återstående varma sköna dagarna. Vintern, -15, massor med snö å strålande solsken, lovely! Våren, det spritter i kroppen, man får börja känna värmen i ansiktet, det droppar, första torra asfalten, ojoj. Alltså gillar jag alla årstider. 

Är du beroende av något?
-Kaffe, cigg, förmodligen e jag nog beroende av juice hehe

Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
- I armarna på en viss person, höhö ;) 

Vad är du på för humör just nu?
-Typ alla moods som går att ha, beroende på va ja tänker på för stunden :D Nämen, kanske mest trött å glad, som alltid! 

Vilket är ditt favoritgodis?
-De mesta me caramel smak gillar jag nog. Fast jag äter inte godis så tökelt. 

Är du en morgon- eller kvällsmänniska?
-Morgon! Utan tvekan! Börjar man jobba 7, å frivilligt stiger upp mellan halv 5 å 5, då kan man inte förneka att man är morronmänniska! 

Har du blivit sydd någon gång?
´-Ööh, jo väntas nu *räknar*, 6 gånger. När jag var liten å en trottoarsten anföll min panna, då fick jag 2 stygn. Sen 3 gånger i halsen, ett "boobjob" å en gång i armhålan. Allt pga konstiga knölar!

Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?
-Hur speciellt ska de vara? Nå, jag måste väl säga Marie, hon e fenomenal på att hitta på riktigt oväntade överaskningar! Genomtänkta sådana :D  

Är du blyg?
-Det beror på den andra personen. Oftast är jag en "iakttagare", dvs är man i grupp med lite halvkända människor, så är jag ganska tyst av mig. Är jag i en grupp med goda vänner, så får ingen annan en syl i vädret haha ;) 

Vad heter du i andranamn?
-Maria

Vill du gifta dig?
-Antagligen. 

Har du något smeknamn?
-Hanna är nog det som används mest här... Bluzz å Bu på åland! :)

En annan lista!

1. Har du ett namn som bara din familj kallar dig? 
-Nope

2. Har du någon ovanlig/konstig vana? 
-Inte vad jag kan komma på sådär på rak arm. Inte vana iaf.. Tror jag?

3. Har du några konstiga fobier? 
-Jag e infernaliskt rädd för fiskar... I shit you not. 

4. Vilken sång älskar du i hemlighet och sjunger när ingen hör? 
-Sin with sebastian är en iaf hahaha ;D

5. Vad stör du dig på hos andra? 
-Inget generellt, eller ja, översittare "jag-vet-bäst":are.. 

6. Har du några nervösa vanor/ vad gör du när du blir nervös? 
-Spyr.... :S

7. Vilken sida av sängen sover du på? 
-Vänster sida om man ligger i sängen.. 

8. Vad var ditt fösta gosedjur och vad hette det? 
-Dom första jag minns namnet på var kalle å dino! Kalle var en rosa kanin å Dino var en blå hund. Bägge köpta från Fennia, båten alltså. 

9. Har du något som du ofta säger åt andra att göra men aldrig gör det själv? 
-"To ska göra som ja säjr, int som ja gör!" Hahah! Nånej, int kan ja komma på nåt sådär på rak arm... Jag kan säga åt unga "börj fan aldri röka!"

10. Vilket håll står du åt i duschen? 
-Ööh? 

11. Vilken är din favoritmat som är "dåligt" men du älskar att äta det iaf?
-Hmm, nu råkar jag ju vara en såndär som älskar husmanskost å sallader/grönsaker å sånt, så de värsta e väl kanske grillkorv då? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar