onsdag, juli 20

Upphängd å nersläppt..!

.. Så känner jag mig idag.

Orsak? Jo, varje gång jag vaknat inatt har jag fått kasta in värkmedicin. Jepp, ryggen jävlas igen. Det lustiga var att en polare sa "Ställ om stolen i lastbiln ha hjälpt mig nån gång elo ti funder om man gör nåt speciellt som kan utlös de onda. Massage."

Å när jag riktigt börja tänka efter så var det endera förra veckan eller veckan före som ja la ryggstödet bakåt i Lilla Röda, vilket innebär att när ja ska veva på ratten så måsta ja böj mig lite framåt. Ställde tillbaka ryggstödet nu, så jag sitter som i en kyrkbänk, men om det var osaken, så var det ju relativt lättlöst problem. Det känns helt logiskt, för de e just vänster sida som bråkar, å ja vevar mer me vänster arm.

Hundarna har ... blivit konstiga. Visserligen på ett bra sätt, men... ändå konstiga. Heh. Okej, det som inte är så bra är att Twinky fullkomligt gallskriker när jag kommer hem. Alltså tänk er det värsta ljud en hund kan ha när dom skadar sig eller har ont. Precis så låter hon, å de e bara för att hon blir så hysteriskt överlycklig. Hon har gjort det förut oxå, men i 10 sekunder, å jag har stenhårt trott på att hon seriöst har nåt fel. Ofta var det när jag lyfte henne, så man var ju helt säker på att nåt gjorde ont. Nu har jag minsann insett att de inte e fråga om att nåt tar sjukt iaf! Hårdträning med ignorans här nu när man kommer hem.

I övrigt så e hon mkt piggare å gladare, men de kan mkt väl bero på vädret oxå. Hon e en riktigt surpuppa när de e dåligt väder. Casey hade protesterat här första dagen dom var ensamma å käkat på väggen å tuggat lite på ett bordshörn, men nu har det lixom gått helt finnemang resten av dagarna.

Sen mitt största problem. Jag kommer mig inte ut på gården (okej ja varvar ner lite här), å så.. har jag så fruuuktansvärt svårt att låta bli att göra en massa grejs. Städa å sortera garn å kläder, som jag lite har påbörjat. På tal om det, starta-tvättmaskin-paus.

Sådärja, diskmaskinen var redan igång. Men att jo, jag behöver faktiskt inte plocka å fixa varenda jävla dag, jag kan ju faktiskt ta å njuta av vädret nångång oxå? Plocka lite ur bilen igår, å de står för tillfället i trappan, å när jag kom ur bastun (jo, bastu omgjord till tvättrum), så tänkte jag direkt ryka på ikeapåsarna.

En annar orsak varför jag inte behöver plocka å fixa, är för att jag har snart 5 dagar HELT LEDIGT å tomt i huset. Jo, jag sa redan åt marie att jag funderar gå loss på yttra vinden, men ... 20 grader utomhus = 50 grader på yttravinden.

Nej saakeli, tror faktiskt ja ska ta mig kaffekopp å lite virkas å fara å sätt mig på danslavan å njuta av vädret. Har äntligen börja få lite färg på benen fast de satt hårt åt, så de e lika bra å fortsätta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar