lördag, juli 9

Produktiv morgon!

... Än så länge iaf!

Klockan är inte ens 7, å man har donat på lite med firman, skickat iväg lite foton å fakturor!

När jag var vid Nurk så använde jag bjässen, och noterade en sak.... Den påminde otroligt mkt om det 70-200L objektivet jag hade lånat till E-pur tävlingarna, alltså Canons proffs-serie av objektiv. Blev lite snopen själv över kvalitén måste jag medge. Bjässen är visserligen ett Sigma, och inte i den dyraste klassen, men tror det låg på ca 1000 euro när jag köpte det.

Nurk har så stor plan, så mitt 70-300 vill inte riktigt räcka till ibland, beroende på hur hindren är placerade förstås.

Det som är skönt är att jag börjar orka fota med bjässen. Tror totala vikten ligger nog på över 4kg, så man blir fort slut i armen.

Oj voi attans. Gick in på cyberphoto å kollade tillbehören ti kameran jag ska köpa, det var ju inte så smart. Såg nu att Jupio har en strömkälla med en batteridummy som du kan använda direkt i kameran, utan att nöta på kamerans egna akkuna. Vet ju inte hurupass ett nytt batteri håller, originalet ti min nuvarande håller inte länge, men sen är det 8 år gammalt oxå eller nåt i den stilen. 289 kostar batterigreppet och 109 kostar en akku, så inte e de ju billigt inte!

Nå, jag brukar tänka som så (för att trösta mig själv), det är frågan om en engångsutgift, till skillnad från hästar.

Nåja, en sak åt gången! :) Va ska int e vaal tärååv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar