söndag, juli 31

Ändringsanmälan...

... Jeps.

Det sku jag måst göra. Ändringsanmälan om företaget, lägg till lite stuff. Bl.a försäljning av hantverk, utbildning, lärande osv.

Det var det här som var lite det finurliga med valet av firmanamnet By Joa. Om jag inte riktigt minns fel, så står det Photography By JoA på visitkorten, men om det är så att jag faktiskt börjar sälja ponnisarna nångång, så kan ja lätt lägga fast märken med "Made By JoA".

Ibland e ja lite knepig jo. Namnet i sig, säger ju inte direkt vad firman håller på med, för- och nackdelar visserligen. Men det var lite övervägande å funderande, å iom att jag så gärna virkar ponnisarna å gärna sku sälja dom, så blev det kanske smidigaste sådär. Vet inte ens om de sku bli nån åtgång på ponnisarna, dom är ju rätt dyra p.g.a materialkostnaderna, men de sku va såndär kul extra grej!

Så att jo, sku måst maila Sanna å fråga va såndär ändring kostar, om jag förstod rätt på ytj eller var de nu va, så sku de väl kosta 40 spänn, så de va ju int ens dyrt. Sen tar de väl ett par veckor då, innan ändringen e gjord.

Har redigerat foton hela jäkla moronen, blev klar med 80 cm, 90 cm, å halva 100 cm, sen börja ögonen gå i kors å ja kände att ja ville ta en break. Så nu e de kaffe som gäller, å nya Ghostbustersfilmen. Dock i dålig kvalite :S

Så himla mkt jag sku vila investera i å köpa nu, så de e riktigt svårt ti håll sig. Suck. Hittade nå onlinekurser i fotografering, med riktigt bra utbud, som ja sku vila gå oxå, men dom kostar väl runt en 80 dollar eller så. Kollade att Coursera har oxå en kurs, eller egentligen en 5-delarskurs, dessutom en specialization som kostar typ 70 euro eller nåt om man väljer att betala för det.

Känns som fotona ändrats nu igen, eller inte bara känns, syns oxå, men har stött på nya problem då, som jag inte riktigt hittat lösningen på ännu. Har använt Bjässen, så kan väl tro att de e orsaken till förbättringen, stor skillnad på 500 euro mellan objektiven. Lärde mig lite nya trix i redigeringen oxå, men inget som direkt funkar på hästfoton, utan snarare bättre på motocrossen..

Här e 3 st bilder ja lite gillar från gårdagens tävling vid nurk. Hoppas på att få såld så de sku räcka ti nifty-fifty objektivet :) Minns inte exakt va jag hade på firmakontot, men sku väl röra sig om att få sålt för 70-75 euro, så sku de räcka! :)




Dom 2 översta e ju lite häftiga för dammet.. De understa... jaa.. Jag bara gillar de på nå vis. Dessutom hade jag lyckats "slarva bort" det, så jag fick ladda ner det från by joa på fejjan. Smartskaft. Nåja, de e nog nånstans, men orkade inte leta efter det. 

Sku måst skaffa mig lightroom å lära mig det oxå. Pust å stön vid bara tanken av att försöka lära sig det. Nåja, kanske jag sku lyckas denhär gången då man har lite mera info mellan öronen. De e ju så jag har lärt mig photodirector, genom att testa å jämföra å kolla andra fotografers foton. 

Så att jo. Det sista jag sku måst göra är att kast om lite tangentbord, försökte putsa det här i veckan, vilket resulterade i att en del knappar inte ens visar de minsta livstecken... Tex frågetecken e helt dött...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar