lördag, juni 4

Du har ju hela helgen på dig...

... oops.

Tror jag har missat lite i planeringen för den här dagen. Men så går det när man vill chilla i solen (å bränna sig...)

Nåja, fördelen är ju när man stiger upp före grannens tupp (fasen va ja rimmar såhär på moronkvisten..), bokstavligen, är ju att man brukar hinna en hel del från det att man mentalt vaknat tills att alla andra (butiker) har vaknat.

Iom att jag ska på 2 studentfester idag, så hade jag nästan tänkt om ja kanske sku måst köpa nå kläder ti ha på mig? Tror jag nämnde tidigare att jag e precis i den där mitt-emellan-vikten nu, då ja egentligen inte har nå kläder. Farkkuna å arbetsbyxor finns till ve å förbannelse, men de e där då.

Nåt ti studenterna kanske man sku måst köpa oxå? Och så sku jag behöva redigera lite foton.. Nej, många foton! Studentfotona e väl prio 1 iaf, sen motocross x2 å så tror jag att jag har nå hästfoton oxå som borde gås igenom...  Studentfotona är inte så många på det viset, men desto nogrannare redigering på dom... !

Nåstans mellan allt det här borde jag springa genom sprinklern å fräsha upp mig lite oxå...!

Min kalender som är uppslagen här brevid mig visar dock ledigt i morron så de va ju lite skönt.. ! Konstaterade dessutom att jag får överleva utan nifty-fifty på PTM i år, har lite för mkt räkningar å annat som sku måst prioriteras (nya arbetsskor...)... å andra sidan, ett nifty-fifty ligger på 159 euro eller nåt liknande, så .. Jaa... Nej jag orkar inte fundera.. (nu pratade jag alltså om ett objektiv igen..)

Planera kursen borde jag oxå göra, det är ett litet stressmoment för mig om jag ska vara riktigt ärlig. 8 träffar á 3 lektioner... Det är förbaskat mkt timmar jag ska ha fyllt ut. Dessutom september - november, hur mkt fotar vi utomhus kvällstid då? Vilket jag hade tänkt ha som räddning. Nåja, om det är ok för deltagarna, så kanske man kan ha nåt en lördag eller nåt istället. Nåååja, det ska väl ordna sig...!

I övrigt är livet nog förbannat bra just nu. Jobbet har flytit på riktigt riktigt bra, inte klantat mig med just nå, igår fick jag t.o.m "den gröna vågen", å tro mig, på fredagar kör jag genom många trafikljus. Ja, gröna vågen bortsett från 3 gånger på hela dagen då...  Blev nästan lite wtf-moment...  Vi har trafikljus här i stan där det aldrig är grönt när du kommer...

Sen solen å värmen gör nog sitt oxå för humöret, sen finns det ju nåt annat oxå som förgyller vardagen å får en att dra på smilbanden litegrann... ;) Och det bästa av allt, nästa helg är det äntligen dags för PTM! Som jag har väntat! Nu får jag festa med tokdårarna, å träffa människor (förhoppningsvis) som jag inte sett sen förra ptm! Och förhoppningsvis en del nya människor!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar