måndag, maj 23

Livet ler...

.... Eldä naa.

På dom 5 senaste inläggen är 4 utkast.. ;D Så bra har jag varit på att blogga nu igen, fast jag har miljoner saker att säga!

Mycke fotas på G nu, knattecross ikväll, FG-Cup i moron, klubbcross på torsdan, å så e de säkert nå på lörda å sönda oxå.

Men efter söndagens fotas, så ... ser jag så framemot att ta kameran i handen igen...! Marie hade ju öppet hus i Ösö, å sami var där å varmskodde fanttisen... Å jag fick till så förbaskat bra foton från det, så inte ens jag kan moitta! T.o.m en av dom där bättre mentorerna sa "Bra jobbat!"

Det var ju de där med att ha utvecklats... Å jag bannas fortfarande över att jag litar så blint på va ja läser på nätet om "lär dig..." å sen blir det bara pannkaka... ! Tänkte nästan skriva Pangkaka.. Minns du den Therese? Som vi gjorde åt din pappa i födelsedagspresent? (nåja, de var en annan story... men rolig sådan!)

Jag börjar hitta min teknik så småningom, vad som definierar mig som fotograf. Samma gäller redigeringen.. Tänkte nästan försöka experimentera lite på knattecrossen ikväll (kanske.. ) å försöka få... jaa... Jag vet inte exakt vad jag söker där, så lite svårt.. Vet att rodolfi fotar crossen med ett motsvarande som Bjässen (om de int t.o.m var samma märke) + att han dessutom kör utan tri-/monopod. Okej, såg just ett foto, han har 2 kameror (därmed 2 objektiv), så han kan växla... Men ändå..! Visst ger min bjässe bra foton oxå, men jag har inte lärt mig använda den ännu... :S Tro mig.. hela ekipaget väger väl närmare 4kg, så stå nu å håll upp de ett par timmar då...!

Här e mina favoriter från helgen.






Dom här fotona säger nånting. Det är inte bara en still stillbild, utan en rörlig stillbild som lever. Det har jag lite svårt att få fram. Och tackvare dom här fotona fick jag bra reklam genom Sami! Så det var ju ännu bättre! :D

Sen e de lite annat skojs på gång (som inte har nåt med fotas å göra), men det vet bara dom närmaste om ;) Den som lever tillräckligt länge får se.. (frågan är om jag ens lever så länge, med denhär takten hahaha..)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar