söndag, maj 29

Full rulle...

.. å idag tänker jag ha LEDIGT.

Det märks nog att det e mera full rulle med egen firma, trots att jag nästan till 100% kan bestämma vad jag gör när... Förutom beställningsjobb på vissa datum då... de e kanske lite svårt å bestämma när man vill göra :P

Egentligen har jag inte nå destomer än att redigera trehundrasjuttiotolvtusen foton, men då de måst lixom finnas lite motivation ti de oxå... Annars blir de sådär "nää.... nope.... fö dålig... vaför sku di vila si den där? ... nää...int den heller" osv osv.. å så slutar de med att jag laddar upp 5% av dom foton ja ta't.

Blev lite så me crossbilderna från i torsdags, var ju typ 1300 foton eller nåt sånt.. när jag kommit halvvägs, så hade jag "godkänt" 22 st... Å dom andra var egentligen inte dåliga, men inte heller tillräckligt bra..

Blir väl lite av en nackdel de där oxå, vartefter mitt kunnande ökar å kvalitén blir bättre, så blir jag kräsnare!

Så att jo, idag blir det riktigt lazyass sunday! Endera sola ute om de nu går... (ser lite sådär halvmulet ut... eller sådär... dimma framför solen)... eller så blir de film å stickning/virkning. Längesen jag har rört evighetsfilten nu, så borde nog röra lite på den igen.. OM jag ska ha den klar till julen 2016 ;)


Har kommit lite längre än så, tror jag är på andra nystanet grått. Men så ser den ut i övrigt. Tanken var att den skulle ha blitt svart - grå - vit - vit - grå - svart, men de gråa hann ta slut i butikerna innan jag fick tillräckligt :( Var bara ett kampanjgarn, så man får inte ens tag i mera :( Vilket e jäkla synd, novita har met tunna/int-så-snygga garner, så dehär sku dom få ha som standard.. !

Dock vet jag att jag kommer att få lite beslutsångest då nuvarande nystan e slut, om jag ska laga den svart - vit - grå - svart - grå - vit - svart, eller svart - vit - grå - vit - svart. Har ju liten släng av ocd, så är rädd att de senare alternativet kommer att störa mina ögon, då alla färger e 3 nystan åt gången, utom de gråa som e 2... Så att kasta in en svart mellan 2x2 grå, tror jag sku störa mig mindre..

Nåja, den som lever så länge får se... Men som sagt, har grubblat på de där nu sen i våras, så...

Så att jo, beroende på vädret, så får man se va de blir idag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar