lördag, maj 14

Bloggripuli...

... Har jag idag tydligen. Nejmen skämtåsido, behöver en liten paus. När man drar upp skärpan på max på ett foto, å man fortfarande ser suddigt, då börjar de nog bli dags för paus minsann!

Tror jag har blivit lite onödigt petig med redigeringen oxå... Har inte ens kommit halvvägs (av ca 550 foton) å hållit på flera timmar redan.... Kanske börja 9-tiden?

Det jobbigaste med dagens redigering, e damm... Men en del foton lyckas jag nog rädda helt okej...

Här ser man före/efter... (no shit?)







Som sagt, inget enkelt projekt inte.. Iaf inte när man int e van! Även om jag kör ett gratisprogram, så gillar jag lite dehör när man kan köra ihop bilder på det där viset... med DPP har jag mera möjligheter, men å dehär kan hänga sig ibland å vara lite seg, men det sparar alla ändringar oavsett automatiskt... Så man behöver lixom aldrig "börja om pånytt" me nå foto, utan man kan fortsätta där man sluta.. 

För- och nackdelar med bägge programmen :) 

Nåja, ska försöka återgå nu... eller så gör jag nåt annat...! Tiden får utvisa ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar