söndag, april 3

Snabbis...!

... Sån rubrik brukar locka många läsare, men ni, kära vänner, borde väl veta vid det här laget att det inte alls handlar om det som folk tror ;)

Näe, de blir ett snabbt inlägg!

Gjorde mitt första officiella inofficiella fotojobb idag ;) Firman e inte officiellt startad ännu, men ett samarbete vi ska ha med Marie, så... eeh.. påbörjades idag?! Heh.. :D

Nåja, även om de va trist väder å så, så blev de en del riktigt kiva foton, så jag e nöjd!

Tycker även jag börjar få lite grej på dehär med redigeringen, visst far de lite väl mkt ibland åt nåt håll, håka att jag hade lite för mkt luminance (eller va tusan de nu heter?) på en av fotona av prince, men ääh.. Gjorde oxå en kul grej, redigeringsprogrammet jag har nu, som jag kör med tillfällit, så kan man se sådär vanligt before/after foton som e brevid varann, men så kan man även "splitta" upp bägge fotona å lägg dom kant i kant... Så jag testa me en bild.. :D


Världens sötaste ponnyrumpa! 

Nå, det andra superduperroliga var att jag var å spontan-red fanttis ikväll... Alltså heppan på bilden då :D Vi körde rätt mkt dressyr, men ja e så himla ringrostig... Alltså det finns i huvu, å man blir riktigt frustrerad då man ser efteråt på film (marie filma mig nämligen), då man vet exakt va man sku måst göra i vilket skede, men då de som kommer int riktigt.. den där kroppskontrollen fattas! 

Fanttis tyckte de va otroligt roligt, hon e så härlig dam, trots sina 23 år, så älskar hon att jobba! Man märker hur glad hon blir, hur roligt hon tycker de e, å kämpar på fast de kan va tungt.. ! Å dom stegen som finns i den ponnyn... Oj ni anar int hur de harmar mig att hon e så gammal redan.. ! Där finns en bra dressyrponny!! 

(Nåja, bara jag får tävla lite på hemmaplan me henne så e jag nöjd!) ;) Jo, det handlar om att få visa upp henne, både för publik och att få bedömning på henne! Men de e iofs rätt lång väg att gå ännu, innan man (erhm, jag då iaf) får fram dom stegen från ryggen! :D 

Och det sista superduperroliga är... Det är nu 2a gången jag rider sen jag började klättra upp å ner i Lilla Röda, å vet ni... Det har tydligen botat min trasiga vrist. Lång rid-vila å sen träna upp den på det viset, har gjort att nu håller den! Inte ens ridningen lyckades få vristen i skick, men klättrandet upp å ner..! Inte det minsta lilla ens känning har jag haft i vristen dessa 2 gånger jag ridit, å jag brukar få de av att bara använda innerskänkeln ordentligt.. Då redan börjar det bränna i benet..! Tror det var 2009 eller 2010 jag skadade vristen, så ... fram tills nu.. ! 

Ah lycka å glädje! Tror dock inte jag har så lycka å glädje i moron när ja ska upp å ner i lilla röda, magmusklerna har nog fått sin rejäla omgång idag ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar