söndag, september 27

Sportsing...

Jeps.

Vet ni va? Jag väntar faktiskt på vintern. För en rastlös typ som jag, så e det här en lite jobbig årsitd. Alla utomhusaktiviteter har sina säsongsavslutningar, å inomhusaktiviteterna har inte börjat ännu. Å dom som har börjat, dom kan jag inte fota ändå så. Jeps.

Ända sen Sanna fråga om jag sku va intresserad av att joina Lady Team Mariehamn Ishockey, så har det gnagt mig i bakhuvudet. Då hade jag inte ekonomisk möjlighet (som sagt, studerande), men nu hindrar inte ekonomin iallafall... Nu hindrar bara det där att få tummen ur röven å kom sig iväg.

Okej, innan jag faktiskt sku börja, så sku ja vila stå på skrinnare ett par gånger, för att kolla om jag ens sku klara av att håll i en klubba samtidigt som man står på skrinnare. Nå.... När har dom allmänna istider i ishallarna då? Jo, på förmiddagarna.. in i veckan. Grejt. Och, som ni kanske har kunnat räkna ut, så finns det inte speciellt många isbelagda banor utomhus just nu inte. Sååååå jag väntar på vintern!

Nå, jag vet nog att MI:s Lady hockey är varje termin, så int e de ju nån panik på det viset, men då man fanimej aldrig kommer sig iväg. Sen har dom ena träningen på tisdagar mellan 21-22, å jag tycker de e lite väl sent. Tar väl till 22:30 innan man e hemma, ska varva ner, å jotjenahejsan, väckning 05:15 dagen efter.

Problemet för mig nu, är att de e full rulle på jobb, fine så (oftast iaf, sådär så man inte somnar åtminstone), sen kommer man hem.. käkar midda... sätter sig ner vid datorn en stund.. å så ZzzZZzzzz... Och när det infaller, ja, då finns det ingen hejd. Så de resulterar i att jag går å lägger mig kl 18.

Det är just för det här som jag sku vilja ha nån aktivitet, så jag hålls vaken, för när jag går å lägger mig den där tiden, ja ni kan ju själva räkna ut hur nattsömnen blir.

Så då ligger ju vattenjumppan (SÅ underskattad träningsform!) och lite gymmande då på sidan om hookiträningen, så man sku ha nåt att göra varje kväll. Ja, ridning finns ju förstås oxå, men inte varje dag.. Det sku passa på typ helgerna det, för de e sånt som ändå tar tid, å int vill man stressa när man e i stallet, man vill ju gosa me hästarna å så när man nu ändå är ti stallet, snacka lite skit med polare osv..

Så att jo. Det här har grämt mig nu ett par månader, för som sagt, just nu kommer jag ingenvart med hookin. Å int har man ju nån polare som sku häng med på sånt heller, så de e ju lite slött.

Cross sku va otroligt kul det oxå, iaf ser det jäkligt kul ut, men tror nog varken mina handleder eller axlar sku tåla det :( Sad but true. Mina handleder är så försvagade sen avbytandet, så ja.. e ju ingen styrka i dom på det viset..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar