fredag, maj 22

Hej hej hallå!

Här får man ju ta å damma av lite minsann!

Heeeelt glömt bort bloggen! Eller ja, har tänkt skriva ett par gånger, men sen har det inte blivit bra iaf, så har man ångrat sig.

Idag däremot, kommer ni att få ett inlägg. Har pluggat lite kamera igen, å börjat förstå den lite mer igen en gång, så var ute å lekte med den på förmiddan. Det är alltså skärpedjup å AV-läget jag har lekt med (mestadels). Så ni ska få en liten bildbomb idag :) Fast motiven är kanske inte så fina :P

Problemet för mig är att jag måste leka lite, sen plugga på, sen leka lite igen, å sen återigen plugga lite, då först kanske de börjar gå upp ett ljus å man får lite aha-upplevelser. Idag fick jag det när det gäller skärpedjup. Fattade alltså innebörden. Med god tur så kan jag den här kameran tekniskt utan å innan när sommaren är slut, å då först kan man börja avancera i fotograferandets ädla konst :)

Btw, det kommer att bli en Bloppis här snart oxå...!

Och..

1) Jag glömde bort att man kunde justera ISO på AV-läget..
2) Hunden är jäkligt grisig runt ögonen, hon får ögonkräm...
3) Det är miljoner bilder, så ni kommer säkerligen ha tröttnat på att ladda sidan å inte orka se alla foton ;D






Dessa 4 nedanstående e på samma avstånd men med olika skärpedjup.












































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar