måndag, mars 30

Tråkigt inlägg...

.... Får se hur många läsare jag får på den ;)


Dagens inlägg blir nog riktat mot träning, var nåt jag nyss började störa mig på.

F.ö gick gympasset bra i morse, svettigare än normalt, sista gången nu, så börjar "Vårgym" typ 13e då :) Varit en jäkla trevlig grupp, så de e lite slött att inte alla fortsätter på vårgym heller :/

Nåja, åter till det jag egentligen tänkte skriva.

En av mina motivators är pinterest. Sitter å snokar, å pinnar, å läser en stund, sen studsar ja iväg ti gymmet. Problemet är bara, att även om du tex söker på "fitness beginners", så bör du ju ha tränat i 1 år kondis å styrke, samt väga max 50 kg, för att du ens ska ha en chans att utföra en stor del av rörelserna. DET blir jag lite lätt irriterad på.

Som exempel.


Det finns ingen chans i världen jag skulle klara av 25 squats på dag 1. Mina lår å knän håller definitivt inte för det! 

Dessa Running for beginners ids jag inte ens kolla på. Eller jo, kollade just en, på dag 8 ska du springa 3,21km. Yeah, right, BEGINNERS. Kanske lätt om man har en grundkondis, eller inte har några extra kilon att bära på. 

Finns massor med liknande "beginners" som kräver att du har kondistränat å styrketränat ett år minst, å som sagt, inte väger mer än 50 kg. 

Att jag sen klarar 50 kg på en maskin som motsvarar situps, eller 30 kg på pull downs, betyder inte att jag klarar av dessa utmaningar. Iofs gillar jag inte alls squats utan maskin, så de e ju inget ja gör sådär annars heller, även om jag borde :S 

Nåja, det är ju att anpassa träningen efter min förmåga, men blir ibland lite irriterad när jag söker efter träningar jag kan göra hemma som komplement... :S 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar