fredag, februari 20

Känslan... + Trasig som fan

... Då man ökar vikt på hantlarna <3

Sitter å funtsar på om ja ska fara efter en gymboll å ett par kahvakuulat, är lite dålig på att använda gymbollen när jag e där själv, e mest maskinerna å hantlarna då. Å eftersom renovering pågår nu, så har vi ingen lats, utan nu får man köra me hantlar istället.. Å me gymbollen kör vi ypperligt sätt för att squatta, nåt jag verkligen sku måst göra, trots att det är helvetiskt påfrestande å tungt. Har använt mina ben å knän liiiite för fel, liiiiite för länge.. :S

Känslan då man oxå börjar se lite förändring.. ! Har så möe underhudsfett ännu, så svårt å se nån skillnad, men axlarna å muskeln mellan axeln å nacken (som jag redan hunnit träna upp lite före jul), så börjar man se en skillnad på. Men jo, det är bara att knata på, nog börj de väl synas mer å mer så småningom nog :) ah, upper trapezius heter tydligen muskeln som går från axeln ti nacken..

När jag gymmade på stenåldern så hade vi en riktigt bra maskin för squats... Med stång.. Mellan två ställningar, så höll du i stången, å stod på rätt ställe, kunde du int squatta fel..

-----

Sådär går de när man påbörjar ett blogginlägg som man inte får färdigt. Visserligen var det här en så bra känsla, så jag valde att fortsätta här, eftersom det tangerar samma tema.

Men FAN va jag är trasig!

Okej, vi har min vänstra axel då som jag seriöst borde fara å kolla, för jag tror på riktigt att den inte mår bra. Sen har vi då min högra armbåge, på insidan som det går "nervblixtar" i när jag tar i för mkt på rhomben.

Vänstra knäet råkade jag ju vara å överanstränga lite på leg pressen, men det känns helt ok nu, fick ju backa rejält på vikterna där, å nu har ja kunnat öka upp ett par kilon utan att det känns desto värre.

Nå, mina återstående problem som jag borde fråga PTn om vad jag ska göra med.. Det är de här med inner- å ytterlår i maskinen. Jag känner ALDRIG av nåt i själva muskeln som ska tränas, men däremot den där stackars senan i ljumsken. Höfterna brukar ju kunna låsa sig på mig, eller ja, de känns väl typ som sendrag så ja hoppar å tjuter å skuttar å har mig tills de släpper.. Eller tja, inte riktigt som sendrag, men nåt ditåt iaf. Och sen min förbannade korsrygg. Igår på gymmet (trots att det överlag var ett jäkligt bra pass, det är nämligen det som översta texten handlar om), så vid varje tag (nu minns jag inte om de var på inner eller ytter) så knaka ryggen. Vaaarje gång. Det händer sig att ryggen knakar om jag hostar..

Nå, det räcker ju inte med det här.. Jag har känt av lite ömmande på ena vaden, alltså rätt långt ner sådär, men bara känt av det i sängen, å förstås glömt å kolla om jag har några blåmärken. Nå, idag kom ja ju ihåg att kolla, å jovisst ett blåmärken.. Å.. vafan? De e ju stenskarpt här? Va i helvete..

Kände nyss på vänstra vaden å likadant där. Om nån sku veta hur mina utslag efter bromsbetten känns, så sku ja säga att dehär känns likadant. Försöker hitta vilka muskler det kan röra sig om, men då det känns så betydligt ytligare än nån muskel, mer som det skulle vara strax under huden.. Eller hur man riktigt ska förklara..

Det gör inte alls ont vid användning, försökte just pressa vaden lite, å de enda som ömmar då e högre upp av lite träningsvärk som bara känns av vid press. Inte heller är det varmt, svullet däremot. De e ju lixom ännu värre å ta ett steg tillbaka i träningen om man inte har ont!

Nåja, om jag ska byta samtalsämne lite... till ett jag inte tänker skriva om alltför mkt, trots att jag helst sku vila skrika ut min glädje, så känslan när man ser en bild å bara tänker "Wow...!" ... mmm... *big smile*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar