måndag, februari 9

Hur gick det sen?

Jodå, det ska jag berätta för er... !

Efter att jag kom fram till garnvalet.. dom 3 glittriga nystanen, så började jag virka på döskallesjalen.. Sen började jag fundera... Hmm, det blir nog lite för glest med sånt mönster, kanske jag virkar en helt vanlig fyrkantig sjal som man viker hörn mot diagnoalt hörn, så man får en trekant? Sagt å gjort, började virka upp luftmaskor, mätte upp ca 100 cm. Å sen kom jag på, men om jag sku sticka istället? Sååå, jag drog upp allt å började lägga upp maskor för stickningen. Första varvet blev för kort.. Attans, bara 40 cm, vi lägger dubbla tråd då.. Okej, herregud, hur långt e de här nudå? Jag har ju lixom tusn meter kvar av ändtråden, å ja har redan sådär mkt på rundstickan? Okej.. Gör om, gör rätt...


Stickar en bit som jag vet att e mer än 10 cm, stickar varv två, tar fram måttbandet å mäter upp hur många maskor som blir 10 cm. Hoppsan, 18 st, det betyder 180 maskor. Hurra!

Nu har jag stickat 180 maskor + 3 varv till å min härva ser ut såhär..


Har stickat rät från bägge hållen hittills.. 

Frågor som uppstått under denna tid är:
-Blir det för tjockt å vika den diagnoalt? E ju lite tjockare garn än det andra dehär.. 
-Vilka färger ska ja kombinera?
-HUR ska ja kombinera färgerna? 
-Mönster? Randigt? Rutigt? 
-Hur breda ränder?
-Borde jag sticka rät-avigt? Ja gillar ju slätstickning, men ja avskyr att sticka avigt.. 180 maskor avigt på raken.. Hmmm...
-Borde jag variera me slätstickning vs rätstickning?! Andra mönster?! 

Så här sitter jag nu med mina 4 varv stickade å har ingen aning om hur jag vill fortsätta.. Håhå. Nackdelen med fristickning! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar