söndag, februari 1

Extremisten är i farten...

.. Jag kan aldrig låta nånting gå på lixom.. normal väg, normal hastighet, normal.. whatever. Nej, endera är det ingenting eller så är det helst 110%.

Först började jag virka lite smått. Så började jag sticka. Och nu sitter jag å googlar på spinnrockar, ull, sländor, kardor osv *ruskar på huvu*

Nejmen de sku va helt kul å försök spinna lite eget garn, då får man åtminstone de man vill. En slända kan man enkelt(?) göra själv, men de e både ull å kardor jag borde få tag i, var i helsike får man tag i sånt?!

Okej, ull e väl kanske inte så svårt att få tag i, gäller ju bara att hitta nån som vill sälja det. Vilket iofs kan vara svårt om de vill jävlas. Men kardor... hur tusan ska jag få tag i kardor?! Å andra sidan är inte kador direkt dyra, så i värsta fall kan man väl beställa efter. Det är nämligen billigare å karda ullen själv än å köpa färdigkardat.

Kolla nyss på findit, fanns 2 spinnrockar där för grymt billig peng, men undras nog om dom är brukbara. Nya i antik stil ligger väl på 300-500 euro. Visst sku de säkert va enklare me spinnrock än me slända men.. kostnadsfråga! Sen beror det nog helt på vad ullen kostar oxå, är det nå 5 euro för 50 gram, då lönar de sig inte, då de e i princip samma pris för ett garnnystan.

Nåja, de här e inget jag börjar med nu, det är ett framtida projekt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar