söndag, januari 4

Nay-man to yay-man.

..... Får bli på svenska idag, orkar int tänka så möe, även om engelskan i tal går väldigt enkelt för mig. Tills ja hakar upp mig. Har f.ö konstatera att de försvinner skrämmande fort bara för att man inte talat destomer på ett par veckor :S

Nåja, anyhow, läste nånstans tips på nyårslöften, lite roligare såna. Ett var att bli en "Yes-man". Dvs, säga Ja till sånt man vanligtvis säger nej till. Och förstås började ja ju grubbla på vad jag säger nej till? .... Alltså om det inte handlar om att äta fisk tex, så är det nog inte så mkt jag egentligen säger nej till. Det är väl snarare jag som försöker få me folk på saker å ting.

Men joo, nåt jag absolut ska hålla i minnet å se om jag säger nej till så mkt... Eller om jag är en yes-man :D

Ett annat av förslagen var att börja ge komplimanger åt okända människor. Det där har jag många gånger funderat på, men man fegar ur. Har själv varit med om då en tjej helt spontant på krogen sa att jag hade så härligt hår, flera år sen, å de gör mig fortfarande glad! Så why not lixom? Nästa gång ska ja försöka säga det på riktigt..! (nähä? Hur säger man det på låssas?)

Ett 3e förslag var "Besök en plats du aldrig tidigare besökt". Hmmm... Det kan bli en rolig utmaning, absolut nåt jag måste lägga till på listan. Nu är dock frågan, räknas fontana i vasa? Eller är det orter jag ska köra på? Kanske orter, lite mer utmaning på det viset.

Föräldrarskapet har pratat om att dra ti haparanda på en minisemester här snart, igår hade farsan tydligen ringt å sagt att dom far bara han kommer hem från jobbe. Jaahapp. Hundvakt dårå. Det har iofs gått bra, hon klarar ju sig själv dagtid, men de e kvällstid som e lite värre, gamlingen har blivit mörkrädd på äldre dar. Visste inte heller om föräldraskapet sku kom hem idag eller i moron, men när jag ringde dom halv 2 tiden var dom redan på väg. Grymt glad blev ja när dom kom hem, för inte nog med en ny lampa som ja fick (har en från förr, men dom e så jäkla bra), så hade jag fått en billy-bokhylla, men även en polar loop! Hade inte ens beställt (eller tänkt tanken) en sån, så blev riktigt riktigt glad när jag såg den! :)

Förutom det så blev de ti skott snö på gården idag. 10 cm av nåt som påminner slurp. Men porten hade inte gått upp utan våld, vettefan om husbilen hade kommit in på gården utan att slira fast. Så det var bara å bita i de sura äpplet å dra sitt strå ti stacken. Och nu börjar jag märka av dom där musklerna jag inte har.

Jonäj. Sovdags. Om nu int T e ut på krogen, då kanske de blir att hastigt å lustigt fara ut ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar