torsdag, januari 22

Irriterad...!

... De här inlägge kommer bara att handla om virkning å stickning så e man inte intresserad av att läsa om det, så kan man sluta läsa nu!

Är så fruktansvärt irriterad på mig själv och allt annat för den delen.

1. Jag blir irriterad när jag kommer hem med svart garn. Jo, jag använder helst svart, men svart e bannemig den jävligaste färgen å jobba med, trots att jag har en ledlampa som lyser rakt på det jag arbetar med.

2. Projekt som inte blir som dom ska. Fruktansvärt irriterande.

Mina pågående projekt:

1. Julsockorna. Jag har gjort typ 4 varv på socka nr 2. Dom är snygga att se på, inte snygga att ha på sig, pga en liten miss i tankeverksamheten. Dessutom blev den första liite just för lös. Jag gick faktiskt efter ett mönster på en redan befintlig socka, men det stör mig ändå att mönstret inte blev så snyggt när man har sockan på sig.

2. Novitaknits knäsockorna efter diagram. Första försöket så insåg jag att jag hade fel färg på garnet. Eller det visste jag nog när jag började, men jag visste inte att den egentliga färgen enligt mönster, inte innehöll något vitt, vilket mitt garn gjorde = mönstret stämmer inte eftersom man ska blanda en viss färg och naturvitt. Säger ju sig självt. Det som egentligen är problem med dessa är att trots att jag stickar löst, så drar dom ihop sig på rätstickningen så det ser ut som jag stickat resår. Det mest intressanta är dock att på baksidan av dessa ska man enkelt sticka bara varannan färg, där har det bannemig inte dragit ihop sig. Så nu är jag i valet å kvalet, ska jag bara göra helt vanligt randiga sockor, eller ska jag fortsätta med diagrammet å låta dom krulla ihop sig?!

3. En newsboy hat. Jag får fanimej int skärmen å bli som jag vill, projektet åsidosatt.

4. Disktrasor. Både virkade å stickade. Blir inte klara med dessa då jag använder bomull, å ja tycker de e asigt att jobba med. Svårt garn. Sku måst testa på bambo, men då de e så hiskeligt dyrt de då igen.

5. Hundens dress har jag inte gjort några framsteg med. Sitter fortfarande å klurar på bakbenen när jag orkar fundera på det.

6. Har ett pannband som inte har alla trådar fästa ännu, blev lite för löst. Valet å kvalet att sy ihop lite spändare?

De e nu alla jag kommer på sådär på rak arm. Dessutom vill jag börja på något nytt, man får såndära cravings ibland, men då ja int kan kom på va ja vill göra -.- Å vill ja sticka eller virka?

Förutom dessa dilemman så vände jag ut å in på magen idag, å mår inte riktigt hyvens nu inte. Drack samarin å de hjälpte 5 minuter, sen sa morsan att man ska drick te, å de lugnade väl lite, men mår fortfarande inte riktigt ok. Stegring fick jag på handeln dessutom. BLÄ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar