söndag, januari 4

Aldrig är man nöjd..

... Nä.

När man har mkt att göra blir man bara stressad över att allt händer på samma gång (även om ja vanligtvis gillar när de e mkt på G), å sen när man inte har nåt att göra, ja då fan kryper man ur skinnet. Vilket jag höll på gjorde nyss.

Eftersom jag har lite konstig musiksmak mellan varven, så fixade jag nyss en Amazing Grace playlist åt mig på spotify. Alltså samma låt, olika artister. En låt som åtminstone lyckas få mig att varva ner lite. Alltså jag sitter å gäspar så tårarna rinner ur ögonen, men ändå så rastlös så man river ner väggarna. Förklara den logiken för mig? Inget roar mig heller, försökte se på Fresh Prince, men nää.. För rastlös för det. Man känner sig sannerligen som ett bokstavsbarn ibland..

Jag skulle ju uppenbarligen behöva något att stimulera huvudet med. Men vad hittar man på som stimulerar huvudet tillräckligt mkt så det ändå roar å man fastnar? Jadu, jäkligt bra fråga. När inte ens Netflix toimar så...

Jag hittar inte heller något intressant att googla på, försökte "fastna" på youtube, men nää. Telefonen kollar jag var 5e minut å tycker den e himla tråkig då det inte händer nåt nytt där. Bläddrat igenom Trailer, men de toimar inte heller. UÄRGH.

Kan inte fatta hur det kan vara så svårt å komma på nåt som håller mig lite sysselsatt en stund. Jag fattar inte heller hur jag blivit så här rastlös på senare tid? Hah, ja wikipeeeda t.o.m på rastlöshet. Låter ju väldigt uppmuntrande..

Rastlöshet är en oro i kroppen eller mentalt, som gör att det är svårt att slappna av eller sitta still. Vid psykisk genes talas istället om psykomotorisk agitation. 
Rastlöshet kan vara en effekt av fysisk eller mental understimulering men också en effekt av oro som kan uppstå från ångest eller ängslan eller som ett personlighetsdrag inte minst hos småbarn och barn i puberteten. 
Hos vissa neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, som till exempel ADHD är rastlöshet en del av symptomen, och då finns olika mediciner som dämpar symptomen.

JEEJ! Det där blev man ju riktigt glad av att läsa ;D Eller så inte.

Jamen nej, jag vet inte riktigt vad jag sku hitta på som sku bota rastlösheten. Det är ju inte bara nu, utan rätt ofta den infinner sig, oftast på kvällar å när jag gäspar som mest. Det har även hänt sig att jag varit fysiskt riktigt utmattad men sen mentalt understimulerad. DET om nåt är riktigt jobbigt. Inte ens Brian lyckades hålla mig på tråden å då fan e de illa!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar