onsdag, december 24

Skrivabstinens...

.... Jeps.

Och Go jul btw!


Har lite skrivabstinens, fast jag egentligen är megatrött å har haft pannknack mer eller mindre hela dagen. Men kändes som ja sku måst spark igång spotify och skriv av mig lite. Sen kom ju dilemmat va man sku lägg på för musik, men Les Miserables fungerar alltid oavsett humör. På tal om musik så gjorde jag den där my year on spotify, fick lite roliga resultat. Eller ja, en av genrerna surpriceade mig rejält, progressive house. Men visst.. Tydligen har jag lyssnat på sånt ;)

Har lite hjärtesorg oxå. Eller nåja, hjärtesorg å hjärtesorg, olycklig kärlek kanske? Trodde inte det dels kunde hända så snabbt, å dels hända mig öht... ?! Men tji fick jag, tydligen kunde det hända. Å sen att man ser den här personen aktiv på fejjan dagligen så gör inte saken bättre. Vi är inte ens vänner på fejjan men men.. Så är det ibland, bara att bita ihop och gå vidare. Å andra sidan brukar jag alltid få va ja vill ha, så håhå... näe de e fan inte lätt det här. Det kom lixom så olägligt på ett sätt.

Mitt andra alternativ var att försöka hitta jobb i .se, blev ju redan erbjuden jakelujobb i sthlm, men nä, de e jag inte intersserad av, å då var det sådär i valet å kvalet, ska man söka sig dit, eller försöka se om det här sku bli till nåt?!

Men som det ser ut nu, så ska jag försöka se om jag får hoppa på CE-kursen vid optima. Blir ju arbetslös från nyåret, så... Men ja vet ju inte alls om jag får hoppa på kursen då ansökningstiden redan gått ut :S Och så börjar ju allt krångel med TE-byrån igen. Usch ja, ser inte fram emot det, men lovade mig själv att jag sku låta julen passera innan jag börjar ha ångest med det. Sku va å hitt nå deltidsjobb eller nåt som ger lite cash iaf, så sku man få gå kursen i lugn å ro. Den är ju ändå 9 månader, så de kan hinna ändra mkt under den tiden.

Usch nej de e nog lite jobbigt, den där olyckliga kärleken sku int alls ha behövt klampa in sådär å störa min frid.

Äsch nu fastna jag å utuba les mis flash mobs.. :) Snart blir det nog snarklådan. Ny dag, ny ångest i moron! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar