söndag, november 30

Raseriutbrott....

Jag måste verkligen ta djupa andetag nu, för annars kommer pumpen att explodera av det höga blodtrycket.



Snälla du oroliga trafikant. Tycker du det är okej med rattfylla? Tycker du det är rätt med vanliga svensson som bränner på i 200? Tycker du det är okej med yrkeschaufförer som inte har tillräcklig utbildning? Tycker du det är okej med yrkeschaufförer som har tre förarkort, så han kan skita i kör- och vilotidsLAGEN? 

Jag känner nu att dumheten besegrade mig, jag kan inte längre försöka förklara vad denna människa stöder. Han påstår sig veta vad vi protesterar mot, men uppenbarligen vet han ju inte själv ens. Han har bara sett ett gäng lastbilar som står å protesterar. Vi snackar om människor vars jobb ÄR PÅ VÄGEN. Vi snackar om människor som tex jag, som har gått en 140h utbildning om hur man framför ett tungt ekipage på ett säkert sätt. Detta har inte den utländska billiga arbetskraften. Dom har köpt sina intyg på nätet. Hur många timmar har denna oroliga trafikant suttit i skolbänken för sin körutbildning? 30h? Är det ens så många? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar