lördag, oktober 25

Spännande...!

I somras började jag ju släktforska litegrann, men körde fast på pappas sida. Hittade en grupp på fejjan som var släktforskare från Borgå (pappa e född i Pernå), ansökte om att få gå med, men blev insläppt för ett par dagar sen.

Nå idag, tänkte jag att nu ska ja ta å skriva å se om nån kan komma med nån intressant information, å skrev det jag visste. Pappas namn, fammos namn, farfars namn (som vi inte vet med säkerhet, det är bara vad farsan påstår), fammos föräldrar samt fammos faffa å fammo. Och ja att fammos pappa bytte namn från Abrahamsson till Allén.

Hängd ni me? x) Nå, de roliga var ju att jag hade glömt skriva fammos mammas namn, så en kvinna skrev "Hette din fammos mamma Ingrid?".. Jag kunde ju förstås int kolla upp det då jag satt i bilen på väg å klia kuddorna bakom öronen, men nu när ja kom hem så kolla ja ju hastigt upp det, å jovisst!

De e ju som nu det börjar bli lite spännande! Varifrån härstammar jag? Varför bytte dom namn? Finns det några spännande personer i släkten?

Mommos sida är ju inte så svår, vi har ju slotte-boken, men det är nog lite häftigt att se direkta blodslinjen 8 generationer bakåt! Jag får på riktigt lite gåshud om jag ska vara ärlig!




(Kanske måste klicka på bilden för att se vad som står... )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar