onsdag, september 10

No need to...

... Streta emot anymore!

Ja. Igår fick jag sagt det åt Anna. Heh, nu låter det som de sku va nån dunderhemlis, men nä, int egentligen, jag brukar bara fundera över vissa saker ett tag ibland, förrns ja säger det åt folk.

Dom flesta som känner mig väl vet ju att jag e intresserad av sjukvård, människokroppen osv osv osv... Å jag har alltid sagt att näääe, ja vill int jobba som SSK (sjuksköterska), att jag ville jobba på ett mer annorlunda sätt, som jag inte riktigt kunna förklara eller lägga fingret på. Tills jag hittade då biomedicin i Sverige. Men det blev ju lite .... knepigt om man säger så (åh, va ja älskar när livet ska motarbeta mig... )

Men när jag satt å såg live-sändningarna för Salabranden så slog en sak mig. Det finns ju lixom flera avdelningar på ett sjukhus...! (dels...)...Och det finns ju för tusan ambulans...! ... Even better, det finns HELIKOPTER!

Nu vet jag inte om ja kommer så långt som helikopter, e ju lite få av dom här i finland. På åland finns ju en, men njääh... Men däremot i Sverige... *finurkligt smile*

Så jo, igår sa jag åt Anna, att de e ingen idé att jag stretar emot längre.. Hela tiden dras jag till det här område, så nu kan jag väl likabra gå det då? Jag börjar helt enkelt med kurserna, å så får man se då om jag om ett par år har SSK-legitimation. Jag lägger ingen press på mig själv, eller så, jag ser helt enkelt vart vindarna bär. Jag kan ju f.ö säga att jag ska på första info-tillfället i moron, å jag e nervös redan! ;) Jag i ett nötskal!

Anna sa att det passar mig så bra, hon kan se mig jobba som det, så de va ju lite roligt å höra :))




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar