torsdag, september 18

Dålig på att blogga...

... Ja det har jag varit en tid.. Av diverse olika orsaker...

Och dessutom händer det inte så mkt nytt för tillfället, mest bara tjafs med allt, så man blir så trött. Men jag lever åtminstone.

Fick lite inspiration att blogga när jag gjorde veckans lectures av inside cancer (förbannat intressant kurs, så många svar, på så många frågor). Tex Apotosis är en grej som händer vid alzheimers..!

Ska snart fortsätta med  hjärtkursen jag går, lika intressant den oxå. Måsta signa upp mig på en leverkurs oxå (alltså liver) samt en parkinsons...  Men dom börjar först i oktober å november.

Kamerastöket har löst sig rätt bra oxå sku ja tro. Verkar ju ändra åsikt där lika mkt som folk byter underkläder. Nåja, (eller kanske ja skrev det ren?), kom över en kamera (den senaste lånekameran) som kommer att bli obehövlig, så den får ja då köpa. Dessutom kollat in vilket objektiv ja vill ha som e inom min prisklass. Jo, tydligen hade ja skrivit det i förra inlägget redan, nåååja, do i look like i care? Njet.

Objektivet blir ett USM 70-300, kan inte vara utan USM sen man fått prova på det. Liite över min prisklass, men räknar med att kunna bidra med en 50-lapp till ungefär. Lär klara mig rätt bra med det. Sen får man ta sikte på nästa, som e "en aning dyrare", men som nog kommer att vidga mina fotovyer rejält, då de e -600 (Motorsport, here i come!). Kanske de blir nåt billigare mer porträttobjektiv före.. Får la se. Men åtminstone måste jag ha en monopod före stora objektivet, lär knäcka sönder kameran utan :S Vi snackar ett 2 kilos objektiv.

Så det om det. Kan ju säga att jag längtar till december ;)


Här e en bild på Sigmas nya 150-600, kostar en halv förmögenhet å lite till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar