torsdag, augusti 14

Obotbart irritationsmoment.

.... Hittade en intressant hästblogg här, å förstås blev ja lite halvavis på benlängden.

Jo, det är inte roligt att ha för långa/smala ben heller, det är minst lika stort problem som för korta/breda vader. Nej, jag sku nog nästan säga att för korta är värre, för för långa/smala kan åtminstone tillfälligt få på sig ett par stövlar i någorlunda rätt storlek, samt fylla ut me strumpor. Jag kan inte såga av mina fötter för att få ett par tillräckligt korta stövlar, eftersom det oftast är skostorlek 35-36 på dom som har kortare skaft.

 Ett annat problem med korta ben, är att jag fick lätt ont i knäna av knästöden på sadeln. Okej, min sydney hade ju extremt långa kåpor, men joo... Passade inte alls mina ben på nåt vis.


Här ser man tydligt att min knä kommer precis där knästödet är som störst... 



...Till skillnad från Malin som hade längre ben, å knäet kommer där knästödet minskar...


Nåja, det var ett såntdär litet irritationsmoment jag fick... 


Sitter å funderar vad jag ska ha med mig på resan. Först hette det en natt, nu heter det kanske 2 nätter. Som sagt, man vet aldrig med oss... Och jag kommer att vara utan nät på svenska sidan, om man nu int hittar nå hotspots nånstans eller nåt sånt. Så fb är endast från farsans telefon. Men sådär i övrigt så är det tidsfördriv jag försöker komma på.

Vi far reda på söndag efter att jag varit å kliat kuddorna bakom öronen, bara hem å duscha, kaffe å frukost å sen far vi. Sover väl i bilen på väg till haparanda, tar ju sin lilla stund det. Men sen lär man väl vilja ha nåt tidsfördriv. Så surfplattan kommer med, mammas miniläppare å så tänkte ja ta med en drös med ljudböcker, böcker å studiematerial å så hårdskivan med filmer. Borde börja kolla så att allt är som det ska, ladda mp3 spelarn, kolla vilka ljudböcker jag ska ha, kolla vilka filmer som finns på hårdskivan å sånt.. Jamenar, så man inte behöver göra det sen på söndag ;) 

Vår egentliga orsak varför vi sku ti luleå e redan fixad, men vi lär väl fara dit ändå... Men som sagt, man vet aldrig med oss vart man hamnar x)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar