torsdag, augusti 21

Nåja...!

.... Nu har kontoret öppet åtminstone...!

Har mailat te-byråns utbildningsrådgivning idag, hoppas på svar snart, dom brukar va snabba. Det var alltså frågan om  hur mkt studiepoäng jag får ha utan att förlora arbetslöshetsdagpenningen. Man får inget studiestöd för dessa kurser eftersom dom inte leder till en utbildning i det här skedet, så är lite beroende av att fortsättningsvis få  dagpenningen. Sku ma ha ett jobb så sku de ju int va nå ti funder på...

Nåja, efter mailande (fick svar, men det var lite luddigt) så beslöt jag mig för att ringa det nr jag fått tag i, som egentligen skulle gå till min handläggare, men kom till en betydligt bättre person (som visste nåt). Jag fick svar på min fråga, å det var alldeles ok att söka in, det är efteråt som utredningen görs huruvida det räknas som hel- eller deltidsstudier då. Men personen jag pratade med sa att de borde ju inte vara några problem eftersom det är frågan om 3sp per kurs och gränsen är 5sp/månad.

Datum har man ju inte fått ännu för kurserna, men som dom sa från utbildningens sida, det är bäst att söka in till kurserna, å sen tacka nej till dom man inte vill gå. Så nu är det att vänta på svar då, och vänta på datum.

Så, det är att hålla tummarna nudå att man blir antagen till kurserna (och att dom inte är fulla redan!) å att te-byrån int lägger några krokben för mig nudå.

Nu ska jag sluta stressa på kontoret (för den som inte riktigt vet vad jag menar med "kontoret", så är det alltså hjärnan), å avnjuta några avsnitt på 112 - På liv å död. Visste ni btw att dom spelat in avsnitt på Åland? Ser fram emot dom avsnitten å ungdomspolisen Nicolai Båsk :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar