onsdag, augusti 20

Home Sweet Home!

... Nu är man äntligen hemma igen! Mycket najsigt att åka på en liten miniresa, även om luleå inte blev av. Vi var hela tiden i haparanda, bodde på en camping på svenska sidan. Kukkolaforsen

Helt okej ställe, forsen var väldigt fin i solnedgången, men sådär i övrigt inget speciellt med den. Typ 14 km eller nåt sånt från Ikea, så det var riktigt lämpligt avstånd. 

Mycket smått å gott har vi fått inhandlat, mkt till husbilen förstås, men även lite annat. Jag fick en vinterparkas eftersom jag inte har några vettiga vinterjackor, tänkte först ha den i stallet, men så insåg ja att ja gillade jackan så mkt, så jag vet nog inte om ja tänker ha den i stallet heller ;) 



Otroligt skön jacka! Tanken var egentligen att jag skulle ha kollat på hjälmar, å ja hittade en svinsnygg som jag bara ville ha...som inte passade..! Dom har den inte på hemsidan, men det var en lamicell med blingbling, som var så snygg, men... som sagt... den var skön på huvudet å  vinka från sida ti sida... Den satt alltså bara "fast" i pannan å bakhuvudet på mig, sen gick den å gunga.... Å de va ju lite synd :( Storlekarna var ett plus dock, för dom gick från typ 57-61 istället för att byta storlek vid 57 och 58. Eller om de brukar vara 58 å 59. Så hjälmfrågan återstår ännu... :/ Bara att söka vidare..! 

Hittade även tidningen Allt om Dressyr vid hööks å blev ju överlycklig..! Fick dessutom 3 häst magazinet gratis, såna som blivit gamla, så de va ju trevligt, fick man lite läsning..! 

Vid Ikea hittade jag äntligen en glasskål som går att ... erhm... vända... ;D Nåja, lite svårt att förklara, men hur som helst, så kan man lägg godis i den å lock på, så de inte torkar. Jag e ju inte känd för att äta upp godis så fort.. 

Första natten sov jag någorlunda bra, lite kallt, men hade helvetiskt ont i ryggen när jag vaknade. Riktigt ont i ryggen. Andra natten hade ja hållit på få värmeslag, så då sov jag inte mkt. Sov en stund på vägen sen, så då blev man lite piggare. Körde även från kempele ti kokkola, riktigt skön bil att köra måste ja säga, trodde inte den sku vara så trevlig att köra den där husbilen..! 

Vad är btw oddsen att man har österbottningar brevid sig på campingen?! ;) Och ja, fick ju höra en del norrländska, jag e ju löjligt förtjust i den, så de var ju ett nöje ;) 

Så, borta bra, men hemma bäst ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar