söndag, augusti 3

Bokklubben jag & Businessplaner...

Jepp... Idag har jag bokklubb. Om ja sku kom mig iväg å läsa that is, men ja fastna ju här när man planerar lite business. Kom ända ti sid 34, å sen fastna ja me dehär :D Nåja, kanske man orkar läsa 2 rader innan man somnar ;)

Nu är det inte frågan om business för mig, utan för Marie ;) Vi spånar på alla möjliga idéer å ja blir ju helt i gasen av sånt ja, så jo... håhå!

2 bra idéer har vi suttit å diskuterat idag, som jag tror stenhårt på. Jag skulle nyttja den tjänsten åtminstone, å jag kan inte vara den enda i världen. Jag blev ju trots allt utbildad till att förutspå trender. Inte för att jag direkt minns vilka 3 trender jag hade förutom en.. men di va no säkert bra, heck, de va ju jag som kom på dom ;)

Dessutom hade hon lite andra idéer oxå som vi nog ska ta å fundera på pånytt, ja va lite trött å ofokuserad då när hon la fram dom första gången. Å de va lite sådär i runda slängar.. Iofs e ja int nå myki piggare nu heller int men x)

Boken jag f.ö påbörjade ikväll var Nostradamus försvunna profetior, finns att läsas om här. Verkar va riktigt spännande..! Läste nångång att har man kommit till sid 50 av en bok, så läser man ut hela. Det är alltså dom 50 första sidorna som ska vara avgörande om man läser vidare eller nä, å den här boken fick mig hooked rätt fort ;) Älskar ju gamla konspirationsteorier, mysterier å lite sånt som tangerar verkligheten(*). Visst har ja läst helt fiktion oxå, men dom flesta tangerar nånting ur det verkliga livet på ett eller annat sätt. Gogglade på recension, å den första ja hittade så tjaa.. jag e inte bra på att skriva sånt, men när ett stycke handlar om handlingen i boken och dessutom är från typ 2 första kapitlen så känns det ju lite.... tjaa... Jag blev inte nyfiken på boken av den recensionen iaf. Goggla vidare.

Wooo, insåg just att Mario Reading kan bli en ny favorit, han har en om tempelriddare oxå, The Templar Prophecy! Niiiice. Det jag oxå insåg är att denhär boken, alltså Nostradamus, är den första i en trilogi...Nåja, more books for me then! Tror ja har oläst ca 80% av mina böcker...!

 *3 av dessa böcker är lite inom samma genre, tror 2 av dom åtminstone utspelar sig i Rom (iaf till en viss del) (och jag gjorde nyss 2 insikter, den heter CATILINAS å inte Catalinas, å dessutom är det en 3e bok.. suck.. Nåja, as i said, more books for me then!). Åtminstone går alla 3 under nutid som jagar nåt från det förflutna. Ish...

Tempelriddarn har ja ju läst säkert 2-3 gånger, har även gjorts en filmatisering (visserligen rätt b-film) av den... Men den e braaa, ja gillar boken. Uppföljaren har jag fått tag i, men inte läst ännu, sku ju vilja koma igenom första boken (igen) för att sen fortsätta me 2a boken.



Borde även göra en inventering, vet att Anna å jag har diskuterat En shopaholics bekännelser, åmittiallt såg jag den i påsen me alla böcker. Så jo, en inventering vore på sin plats. Dessutom hittade jag inte boken jag hade tänkt börja med (säkert är den där nåstans den oxå), den här boken nämligen. Den här brukar ja läsa en gång om året (förutsatt att jag kommer ihåg det), men nu har det inte blivit av på ett par år. Riktigt skön bok dehär. Egentligen inte en bok där genren faller mig i smaken, men slyngstad diggar ja stenhårt!

Nä, nu dags att sluta flumma å gå å lägg sig! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar