onsdag, juli 16

Vardagsfunderingar..

... Är riktigt på hugget idag.

En liten notis, mitt tbord håller på ger upp på spaceknappen oxå, det innebär att de kan komma mer särskrivningar än normalt ;D Knappen fastnar alltså nere... Håhå, sku nog va dags å köpa nytt, men har letat länge utan att hitta just denhär modellen... Spillsafe..

Så nu vet ni ifall de börjar bli lite möe utrymme mellan ord å bokstäver ;)

Var å hälsade på KOllegorna i morse, tusan va de gick bra. Så skönt när de bara rullar på... Hoppsan nu tänkte ja säga lite för mkt, men om vi säger såhär i stället... Varje gång jag står å kliar KOllegorna bakom öronen så ökar det på chanserna för mig att skaffa egen kamera ;) Om det riktigt vill sig väl, så inom ett par månader...! Det knepiga är dock inte att köpa kamera, lär köpa begagnat kamerahus... Men objektivet däremot e de ja tänkt satsa lite pengar i.. Å andra sidan är det inte så länge kvar till december heller ;) Får jag jobb före det, så lär de nog bli av före.. eventuellt.. Åtminstone kamerahuset...!

För övrigt så var en av mina foton på ÖT i tisdags, å snart lär en av mina bilder (troligtvis) komma i VBL oxå... :)

Hade lite funderat att testa på canon kameror, men kolla lite, objektiven är nog billigare till nikon.. :/ Vill ju ha ett långt, det x-300mm har ja klarat mig rätt bra på, förutom i kokkola... Visst sku de va roligt att ha möjligheten att ta längre oxå. Dessutom tamrons de objektiv ja använder nu, är 110 spänn, så det är bra första objektiv, så man har nåt att fota med iaf.. !

Visst, ja förstår inte alla jäkla förkortningar på objektiven, men priserna för nikons såna jag sku va intresserad av ligger på ca 300 - 1600 euro, medans canons knappt kommer under tusenlappen.. Billigaste x-400mm som ja hitta nu på cyberphoto.fi till canon var 1400 spänn :S Så de e ju lite frågan. Men de e inget som säger att ja int kan köpa mig en N D3200 (JAG SKA HA WIFI!) å senare köper bättre.. Det är väl så dom flesta gör.. :) Tyvärr är det nog ingen idé att sälja en instegskamera, andrahandsvärdet e riktigt kass, därför får man beggade kamerahus för 100-lappen..

Kanske man sku satsa på det, beggat D3200 + ett x-300mm tamron objektiv tills vidare :) Å uv-filter då, de e nog ett måste med min klumpighet.

Voi äsch, fastna på kameralaukku å glo lite, tusan de finns nog billiga kameror..! Hittat både nikon å canon för 130-170 spänn inkl objektiv. Men de va ju de där me wifi då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar