söndag, juli 13

Kokkola Part I

.. Japp, VILKA HÄRLIGA TÄVLINGAR!!

Kan inte säga annat, tusen gånger bättre än när dom har vid hemmastallet! Så bra organiserat, så bra kaffeservering (å allt annat ätbart), bänkar, bra plan, jaa... INGET var fel med dom här tävlingarna, iallafall inte som publik. Hoppas det är lika bra för tävlanden oxå! Måste vara otroligt mkt slit för dom att fixa fram allt å sen bort, så ska nog absolut lämna feedback åt dom!

Dessutom var banmästaren en svensk herreman, å det var lite roligt att se lite nytänk oxå! T.ex 3-kombinationer e nåt jag inte har sett många gånger i mitt liv inte...

Otroligt roligt faktiskt måste jag säga. Vad som är ännu roligare är ju alla duktiga J-PR:are som levererade, framförallt måste jag lyfta fram Edith som debuterade i 130, å kammade hem vinsten!! Bedömningen i den klassen var oxå lite "nytänk", dvs C-bedömning (?), vilket innebär att för varje fel, får dom iställe 3 sekunders tillägg! Och Stilbedömning i ponnyklasserna!

Ja, nej, jag är sjukt imponerad av tävlingsarrangörerna och alla duktiga ekipage!

Fotade lite över 1000 foton igår, tyvärr hade ja glömt att ja lekt me kameran, å trodde jag hade alla inställningar som dom sku va. Så bilderna i början blev.... skumma. Inte direkt oskarpa, men inte skarpa heller.. Sen slog de mig att tusan jag hade ju varit å testat lite andra fokus-punkter..! Sen när jag ändra de tibax så blev de bättre bilder.. Så de va lite surt, tog rätt länge innan ja kom på det. Dessutom hade det inte alls skadat me lite längre objektiv igår, banan var så stor, så trots att vinkeln var rätt, å man hade möjlighet att fota många hinder, så blev det inte riktigt bra resultat ändå :S

Men, det som är bra, var att igår var de övningsdag, idag får ja ta bättre foton ;) Måste oxå medge, att det är inte lätt att fota... Hehe, no shit Sherlock :D Nejmen, man vill gärna ha i upphoppet, å sen språnget över hindren... Men då hinner inte jag med... På sånhära höjder, så är det stor höjdskillnad på ekipaget från de att dom är i upphoppet, till själva språnget över hindret.. Det innebär att man har lite luft över ryttaren, å mkt hinder under ekipaget på bilderna :/ Jag blir oxå för rädd att zooma in för mkt, för att tappa ekipaget... Sku måst bli lite modigare, å då fotar ja ändå stående..! Det går ju förstås att klippa bilderna.. Ska testa på det idag, ladda först över originalen, sen lägg tibax minneskortet å klipp till dom direkt i kameran... !

Och för Jenny & Faxi gick det på tok igår, men Marika hade tydligen sagt det som jag tänkte. Faxi hade kastat tungan över betten, å de vet jag precis va det blir till. Det blir total-stopp! :( Jag har själv nångång sprungit fram ti Jenny när faxi har kastat tungan över bettet på träning, å hjälpt han få tillbaka tungan..  Så hoppas hopppppaaaas det går bättre idag, Jenny behöver få lite flyt!

Nåja, nu får ni lite smakprov å lite kommentarer :) Kl 10 (eller lite före) ska jag hämta upp Anna, å sen å hämta upp Sandra, dom ska va mitt sällskap i kokkola idag :)


Dehär tyckt ja va lite småroligt :D



Det här är precis det jag menade, bra språng, bra från sidan, FÖR MKT LUFT under ekipaget..! Här sku jag t.o.m ha kunna få liggande foto, men då får man inte stående i uppsprånget.. 



Det här är väl helt okej...



Gillar lite dehär, men önskar jag sku ha fått med 3an oxå...! Men de e sånt man inser efteråt, var bara tanken att få på 1an...!



Här är oxå lite för mkt luft... Fast sen igen sku de int ha gått att få bort mkt iom att bakhovarna e såpass långt ner, å på ett sätt e de lite häftigt, för man ser hur högt det faktiskt är... Hmm... jaa...Delade åsikter.



Helt okej det här oxå, lite mera luft bakom ekipaget istället...!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar