tisdag, juni 17

Im alive...

.. eller nåt sånt.

Funderar på att komma mig iväg till FG-Cuppen, men är i ärlighetens namn riktigt trött. Värsta tiden på dygnet för mig dehär mellan 16 och 19 ungefär... Sen piggnar jag till. Huvudvärk dessutom, men lär ska komma regn inatt.

Orsakerna varför jag inte bloggat på ett par dagar, är för att det har hänt.... INGENTING! Har totalslackat å kollat film dygnen runt. Försökt vila vristerna bara å int gjort ett jota. Verkligen slött jo, men vafan ska man göra lixom? Börjar snart bli betestider vid stallet, ingen action där, inga tävlingar snart nåmer (nåja, nog finns dom väl), å allt e dött å trist. Det ironiska är att ingen film dessutom fallit mig i smaken dessa dagar, förutom en film som jag såg idag. Massor me iiiiii-tjut, gapskratt å gömma sig bakom händerna när pinsamheter dykt upp.

Midsommar inkommande helg, å jag trodde att jag inte hade några planer, men det hade jag visst. Tur att Marie påminde mig om att vi ska på fest till  PGs. Så midsommarn är åtminstone räddad å jag behöver inte känna mig så tragisk. Å andra sidan brukar midsommar innebära helvetisk god mat som morsan lagar. Kommer att bli nöt med nå getost inuti, nypotatis som e dränkt i olja å nå kryddor, sen in i ett foliepaket å så på grillen, samt grillat bröd. Fantastiskt gott. Efterrätt blir grillade uppskurna örfilar med nå vit larjo på (som ja int kommer på va de heter nu, tänker bara på filadelfiaost), å så muskovadosocker å jordgubbar.

Har blivit så köttstrejkare jag, så de e nästan bara nöt som duger åt mig numera, å de ska vara bra gjort. Förstås kommer jag aldrig ihåg om de e ytter eller inner.

På tal om att inte komma ihåg saker å ting, så har jag verkligen funderat på mitt minne. Det är nästan lite skrämmande, dels glömmer jag "nära saker" (som nu festen på midsommar), men oxå har jag helt glömt bort stora delar av mitt liv. Högstadietiden, vad minns jag av det? Lågstadietiden? Satt häromdan å fundera då bror å netti bodde hos oss ett år när dom byggde huset, vad minns jag av det? Jo, när dom ringde från Radio X3m å fråga om jag ville vara med i Jox...

Visserligen var det här sjukdomsåret, men att jag inte minns mera "hemifrån" än så... Det är lite skrämmande.

Nää, nu ska ja sluta flumma å försöka komma mig iväg till FG-Cuppen.... ! Får lite annat att tänka på..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar