lördag, juni 14

I did it.. !!

.. Jag orka mig iväg ti J:backa utan att somna.. å ja sitter ännu halv-vaken me ett öga öppet.. ! Sku vara SÅ partysugen, men är SÅ trött.

Anyhow, fick några guldkorn idag, jobbade nog mkt med långa objektivet, även om ja lova mig själv att ja sku använd korta idag. Bwaah, as if.. ! Dessutom så märker jag ju nog sådär innerst inne att jag sku behöva ta steget längre, å faktiskt lära mig slutartider å fan å hans mormor, å så märker man att ett såndär uv-filter/whatever sku ju nog va bra å ha ibland.. Eller nåja, ja vet int va som sku va bra, men som jag just läste på nån sida "ibland kan solen vara en fotografs värsta mardröm" å det har jag väl upplevt flertalet gånger...

Jag fotar ju saker som jag 1) inte kan flytta på, 2) som oftast går väldigt fort, 3) som jag inte får flera än en chans... Så ... do the math. Nåja, idag var det visserligen stillastående fordon (mestadels), men ja kunde inte flytta på dom :P

Å så e jag mkt mer för detaljerna... har jag konstaterat idag.. en hel bil e nästan tråkigt (om de nu int e jänkejärn förstås..) Men jo, detaljerna, moments..



En av favoriterna





Hela bilen var glittrig som taket, men de var himla svårt å få de gröna glittrandet på foto.. Det är ju förstås IMPALA vi pratar om här va ;) Eller Greenpala som den här hette... ! 



Dehär... Det här foto gillar jag!! Sku man lägg nå old-school-whatever-filter på här, ojoj.. 10 poäng av mig.



Skulle inte den röda bilen i bakgrunden stå där, hade jag varit relativt nöjd med denhär bilden.. Okej, ALLT kunde ju tas bort, å sen läggas nån vacker soldnedgång eller nåt i bakgrunden.. men vafan.





Hittade en som färgmässigt hade betydligt bättre/snyggare bilder, men rent tekniskt är nog mina bättre. Dessutom hade karln (?) stått upp när h*n fotat, så... som jag sa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar