tisdag, juni 24

I cant get no sleep.

... Näpp. Å min dator trögar som om jag sku köra nå program, men de gör jag inte... :S Råkelsdatorn..

Dagen har bestått av fotografering av (en väldigt tråkig!) betessläpp, samt att jag var å lekte lite i ridhuset igen...  Relativt nöjd med dagens bilder, ridhusbilderna blev bättre än väntat...

Dagens favoriter:


Det här fotot fick åka in till fotosidan för bedömning. Har ju inte riktigt rätt utrustning, men blev ändå positivt överraskad..! Gillar stämningen i bilden..! 




Jag börjar tänka på en hästkatalog när jag ser den här bilden, den där grimman till salu... typ. 




Gillar den här extremt.. Vet inte varför, kan inte lägga fingret på det, men ja gilla'rt!



Dagens förmodligen sötaste bild!! Åååh gulle-Elvis. Jag ropa lite på honom, å så titta han på mig, å knäppte av i precis rätt moment! Gulle-Elvis som e hela 18 redan! 

På tal om shettisar så ordnas de ju en tävling som gjord för MIG! Tömkörning å shettis, de e ju precis de ja vill! Har t.o.m hittat en shettis jag sku få tömköra, dock inte diskuterat tävlingsmöjligheterna med ägarna ännu :P Tävlingen är redan 3.7, så det kom lite hastigt inpå :S jag tror att shettisen är inkörd, så de borde egentligen inte vara nåt problem, å det var 2 klasser, så det sku vara rätt enkelt att fara å testa en gång å köra igenom bägge programmen för att se hur det funkar. Sen vad som är kraven för klasserna är en annan fråga.. Ska tex shettisen gå i form i den svårare klassen, så tjää, de kan bli knepigt.. :P 

Jaha, det bedöms tydligen på yleisvaikutelma, ratsukon/valjakon ulkoasu, rotutyyppi liikkeet ja rakenne, ponin soveltuvuus käyttötarkoitukseen och ohjelma. 

Tydligen vaknade tävlingsmänniskan till liv igen...! Höhö ;) Nå om int annat så sku man ju måst fa bara för att visa intresse, så att de ordnas flera gånger...! Keskivaikeaprogrammet i sig var ju inte så svårt, typ 2 ändvolter i trav, en snett igenom me 4-5steg skritt på mitten, å skänkelvikning från medellinjen ut ti spåret.. de va lixom dom svåraste utmaningarna.. ja, å typ ryggning då.. Så nog sku de ju va skoj å testa på nog! :) Men sku som sagt nästan måst fara å provtömköra ponnin den här veckan, för att veta om de sku funka :P 

Nåja, jag ska fundera på det...! Synd att de kom så snabbt inpå bara..! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar