söndag, juni 1

Foton...

... Åh vad härliga foton det blev idag. Eller jag har sett långt ifrån alla, men när det var så grönt å fint i bakgrunden jämfört med tidigare...!

Julia red förbi å sa att ja tar jättebra foton, men seriöst, jag kan int ta komplimanger när de gäller fotona. Visst, jag fullkomligt älskar att fota, å det blir bara roligare å roligare när det blir bättre å bättre. Skulle inte fota "så myki" idag hade jag tänkt, utan mer kanske fokusera på ... att få BRA foton idag. Men sen blir ja sådär nåmen jag knäpper några till, kanske ägarn vill ha, å så blev det en del... Sen när det var Jennys tur å jag fick höra vad dom sku träna på, så va knappen nere i princip konstant. Det var byten (vilket e jävligt svårt att fota bra) å passage å lite mot piaff. Så i slutet när de va mest passage, då sket jag nog i hur fotona såg ut, de va bara ti få bilder på faxi då som gällde, så jenny får se hur han ser ut!

605 foton blev resultate ;) "Inte fota så myki idag.." jonej, den har vi hört förut.. ;)



Det här foto är på macro med långa objektivet. Jag är så himla fascinerad av det, men jag har inte riktigt kommit på ännu i vilket skede/syfte man ska använda det?! Det här är kanske på 1m avstånd, alltså enkelt förklarat... nej det går inte å förklara enkelt... Men vanliga objektivet är 18-55mm, det betyder att ska du va nära det du ska fota, så ska du använda det. Macro betyder sen om man ska fota nåt riktigt smått, riktigt nära. Jag googla lite på Macro, å i princip betyder det att det ska kunna återge verkliga storleken. Nåt ditåt. Nå, jag har använt 55-300mm objektivet, dvs det jag fotar med på 20m avstånd å längre, så ... de e lite fascinerande :D




Det här tyckte jag blev ett riktigt fint foto! Lollo & Belle och Jenni.



Har på känn att det här kommer att bli ett såntdär milslångt inlägg igen...!




Det här var bara ett experiment. Max oxå macro med långa objektivet..!



Sånthär kan man hitta då man går å ställer sig i "gatuhööni".



Som sagt, int så lätt ti få bytena. Iofs vet jag inte i vilket skede man vill ha bytet, men ja tänker mig luftsprånget. Jag ser nog rätt bra på Jenny när hon tänker byta, men de e fanimej inte lätt asså.



Här va ju ett som blev i princip i luften....




Ojojoj!



:-O



Ett annat experiment ja testa på, synd att den blev lite oskarp bara... (va ska man lixom fokusera på?!) Å så sku jag ha behöva va längre ner oxå...



I det här skede sluta jag fokusera på hur fotona blev, å bara knäppt av som bara fan!






Alltså ja e helt stum av förundran...!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar