fredag, maj 30

Välte lastbilstrailern...

... Så kan det gå ibland...

Dom har grävd upp halva vägen bakom vårt hus, å grannens gräsplätt bakom deras hus, å ja ha vari lite å åk me brosan idag. Nå brosan sku ha upp nå skum trailerjuttu på krokbilen, men han misslyckast på första försöket så han fråga om ja kuna försök kör. Försökte nog, men de va lite knepigt, dels va vägen så smal när dom ha grävd upp, å dessutom hadd han knuffa till tunnan på den där trailermojängen (nej jag fattar int heller, hjul hade den, men sku ändå upp me krok?) så jag fick böka å backa lite innan ja kom bra.... Eller vi ska säga, som så här, att jag hann int ens så långt. Plötsligt gav marken vika eftersom den där trailern stod precis vid de djupa hålet dom har grävt, så... dit for den tanken, upp å ner i gropen, med hjulen rakt upp.

Det var inte riktigt vår dag idag. Dessutom höll ja på köra över nå av brosans jobbarkompisar, lastbilen -vettefan var dom har hittat den- var från 1800-kall om inte ännu äldre, så de va nå förbannat vajersystem dels på handbromsen, alltså synliga vajrar, å sen va de typ nå 3 till. Nån låste fast bromspedalerna, så när du bara peta så låste de bromsarna helt å hållet, å du sku tryck på en annan pedal för att få de å släppa. Lite som "handbromsen" på min jänkare, dvs du tryckt ner en pedal å de va "handbromsen".. Eller ja minns inte hur den hade, men de va nåt sånt system iaf...  Nå anyhow, den hade riiiiktigt skit bromsar den här lastbilen, så ja höll helt enkelt på att ramma en av brosans jobbarkompisar. När brosan visa vilken vajer som var till vad så slet han dessutom av en vajer. Som sagt, vettefan var dom har hittat den här lastbilen.

Dessutom fredag eftermiddag, så int vet ja hur de blev nudå om dom sku beställ nån kran som kommer å lyfter upp den, eller om de blir på månda...


Kan ju säga att jag skratta när jag vaknade... 

När jag berätta det här åt ma&pa så fattade ju Ma direkt att jag hade drömt, men farsan som var på väg ti tv-rummet vände om å kom å lyssna riktigt ordentligt.. å TRODDE PÅ DET!

Har ju varit lite halvflunssig å trött, så när ma&pa sku dra till kokkola på en liten shoppingrunda, så beslöt jag mig för att ta en nap me doggen, som sov som en död. Tror de e första gången jag ser/hör/känner att hon drömmer! Snarkar brukar hon kunna göra, men drömma...! Det händer inte ofta det. Stackarn kan inte sova ordentligt med papsen, så vi beslöt att jag ska försöka ta upp henne lite nu som då å sova på dagarna. Hon vet att hon har int nå alternativ när jag tar upp henne, för väcka mig vågar hon inte :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar