lördag, maj 31

Seriöst...?

Nästa gång ja far ut på krogen, för att ha roligt, dvs inte för att hitta nåt att vila ögonen på, så kan SNÄLLA ALLA KARLAR ba som vik hädan?!

Kvällen börja me lite mess å nån som tydligen saknade mig. Hör å häpna *ritar en massa kors i taket*, inte den personen som erkänner det i första taget inte. Nåja, Marie å jag sku öht int göra nå idag, men sen råka de bli Terass. Det kom vi på typ sådär kl 11... Men vi sku absolut int vidare nå. Sen råkade bli stass. Å sen råkade jag bli påpussad av ett span oxå... Seriöst.. kom igen. Ids int ens... !

Vad är lixom upp, varför kan jag bara ibland inte få vara ifred?! Totalt osminkad, håret i hästsvans, helt vardaglig.. å så dehär. Visst e de kul ti få uppmärksamhet, most of the time, men ibland, som just idag, så vill ja int ens att nån ska si på mig.

Det här spanet e förstås inte ett ledigt span det heller, men ett span som ja connectar rätt bra me, kul typ, ett span som jag har skrattat åt så tårarna runnit, som dragit samma skämt 3 gånger bara för att få mig å skratta. Men de kunde ha räckt me den där kramen bara...

Och jo, jag har många span, jag har mina soft spots, jag har nåt att vila ögonen på. Jag vill ha nåt att vila ögonen på, och med span menar jag just nåt att vila ögonen på. Inget som ska ske nåt. Förut sysslade jag mkt me att flirta å ragga, alltså helt enligt konstens alla regler. Så till den grad att jag kollade ut en okänd person, enbart som utmaning, för att efter 5 minuter få honom att komma fram å snacka.

Jag har kommit förbi den där fasen, iaf till en stor del, visst kan jag se nåt intressant, men inte är det alls på samma vis som förut, som mer var bara för att testa om det faktiskt funkade. Ja de e lite invecklat att förklara... tror jag ger upp försöket.

Och inte nog med detta, så var det 2 andra desperata raggningsförsök oxå som gick så långt att jag faktiskt sa ord åt dom. Det fanns nog en del som jag kallt vände ryggen till. Och som dom ens fattade det..?!

Om vi ska ta till Tracey Cox regler så är det ju de facto kvinnan som sänder ut signaler åt karln att "ta första steget". Genom kroppsspråk. Men idag verkade det inte ha gått hem på folk att de stod KOM INTE HIT i min panna.

Ett givet bevis på att jag bara vill ha nåt att vila ögonen på, är att när det väl kommer till kritan, är det JAG som backar ur.

Pust å stön.

2 kommentarer:

  1. Jo, ibland flirtar man för bekräftelsens skull, ibland för att faktiskt få personen. Det tyder ju på en styrka att du inte längre behöver bekräftelsen. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så är det! :D Fick inte riktigt ord på hur jag menade, men så är det! :D

      Radera