tisdag, maj 27

On the road again...

Mobil-bil-bloggar.... bloggar alltså på surfplattan i bilen :p tur att mamsen kör, för jag skulle inte orka... tur öht att endera mams el paps alltid varit med mig på återkontrollerna... (så ni får ursäkta stavingen då ja skriver i bilen..)

Återkontrollen gick bra, inga förändringar på lungorna eller buken, bortsett från att levern var lite fettad. Hon frågade o m jag hade diabetes, så det är väl bara en tidsfråga... :/ annars riktigt bra läkare, var en rätt ung tjej, förklarade mkt å sånt. Blodproven såg bra ut, tymidikinasen som dom inte testat på många år låg på 9,1, ska vara under 8, men mitt brukar vara upp till 13-14 å vända... och så en till grej som inte var så bra.... jag brukar ju ge lite too much info ibland, och det här blir nog det...

Jag har haft mens en gång hittills iår. Jeee. 58 dgr nu sen senaste gång... Visst Dr T sa att risken finns efter 30års ålder, men det finns även sjukdomar som gör sånthär... som tex HYPOTYREOS.... har ni hört mig nämna det nångång förr eventuellt? Så dagens läkare sa att det är ytterst viktigt att få reda på orsaken, dvs utesluta allt annat än cellgifter. Så att jo... känns lite slött att man inte längre kan välja, även om jag inte vill ha barn. Visst, det finns mediciner å grejs som kör igång det pånytt... meen... Först ska jag till läkare nudå, å sen ti en riktigt gynekolog. Det lustiga e, att om de nu e menopausen nudå, så hade jag nog väntat mig större mentala förändringar... visst nattliga svettningar led jag av förra året, men annars har jag bara blvit gladare...
Jaja, är det nåt jag har lärt mig, så e de ju att acceptera det, inte så mkt att göra åt...




Måst fyll på lite nu när jag e hemma. Som sagt, läkaren var jättebra, hon berättade mkt å sådär (bla fick ja bra tips förutom stödstrumpor för mina svullna fötter) och så sa hon såhär "Du har otypiska symptomer, vilket gör att det är svårt att hitta en diagnos. Men för det betyder det inte att du inte har en sjukdom. Men du får nog räkna med att det tar länge ännu, huvudsaken är att du har kontakt med läkare"

Att levern var förfettad oxå är inte riktigt bra. Som jag skrev ovan, är väl bara en tidsfråga innan man har diabetes nudå... Men då jag inte riktigt förstår, ja äter inte så mkt sött öht. Jo, en karkkipåsa i månaden kanske.. om ens det. Bulla en gång i veckan. Det är allt mitt "sötsaker" som jag intar... De e lixom lite svårt ti "dra ner" på nånting, när de int finns så jäkla myki ti dra ner på. Och nog tycker jag att man ska få äta husmanskost nog... Nåja, jag e för trött för att fundera alldeles för hårt på det där.. 

Blev lite shopping oxå, hittade en jacka åt mig som jag e någorlunda nöjd me nudå, å inte heter Didrikson. Jag såg ju förstås en jacka när vi kom upp för nå rulltrappor, å visste direkt att den där var min. Tills jag gick fram till den och såg att det stod Henri Lloyd på den. Provade den å morsan sa "shit va den sitter bra!" om den int sku ha varit för liten då... (och förstås för dyr)... Tänkte ju köpa en HL för några år sen som satt så jävla bra oxå, för ca 300 euro...Men nu blev det en Catmandoo istället.




2 kommentarer:

  1. Du är så vansinnigt stark, tjejen. Barn går att lösa på en mängd olika sätt utan att den egna kroppen är med i ekvationen. Det viktiga är ju att du mår bra! Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, nu blir jag ju generad igen ;D Jamen eller hur...! Och dessutom borde man ju ha en karlslok först innan man ens tänker på egna barn :D Så det känns inte speciellt aktuellt för mig just nu ;D

      Radera