tisdag, maj 6

Köpt en häst!

Jepp jepp, du läste rätt! Jag har köpt häst! 



Jag har köpt Julias Loxley! Å sålänge julia letar ny häst så rider hon Lilli. Och ja måst säga att julia å jag var faktiskt på sama träningar, å det blev ju lixom lite drama efteråt. Vi for gåendes me dom runt plan, å så kom vi på att vi far å skrittar av dom på halvtimmesrundan. Jag satt mig upp på loxley å julia fortsatte gå me lilli, å ... sen stack lilli. Jag fråga julia att borde vi int spring efter henne, men julia sa att hon bruk spring lite i förväg å sen väntar hon, eller så går hon halvtimmesrundan själv å sen tibax ti stalle. 

Vi kom ti nå ställe var vi sku stanna av nån orsak, å ja hoppa av loxley å lämna honom där, vi gick in, å kolla lite, å när ja kom ut va loxley borta. Vi hade inte heller hittat Lilli vid det här laget, så vi beslöt att vi far tibax ti stallet, å tar min bil å far å letar efter lilli.

När vi då kom ti stallet, såg jag att nån hade tagit hand om loxley, sadlat av honom å lagt honom... WTF?! en PONNYSPILTA! Jag blev skitförbannad...! Han ska ju stå i box! Marina kom gåendes förbi å sa "Jaa, när du missade månadsmöte så blir det sådär.." Jamen herregud, Loxley kan ju int stå i en ponnyspilta, där framdelen av spiltan är gjord på en 2-personers lädersoffa! Han e ju stor häst, han slipper ju int ens å lägg sig ner! 

.... Och sen vaknade jag. 

Man kan ju börja undra ibland hur man riktigt drömmer?! Å vad är lixom upp med en lädersoffa i en spilta? :P Och tröttheten hann ifatt mig idag, gick å la mig typ halv 2 tiden, sov till 3 då jag var helt säker på att det var matdags, så ja gick ner å kolla. Ingen mat. Gick upp å la mig igen, å sov till typ halv 8. Sku jag sova (och somna) såhär bra på nätterna, sku de int va nå bekymmer. Har sovit som en död sten ungefär... 
Lär ju definitivt inte sova inatt! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar